dinsdag 24 oktober 2023

Faial Dag 3 - Relvinha en Ribeirinha

 Later in de middag gingen we een serie caches zoeken in Relvinha, boven Ribeirinha en daar zagen we Montanha do Pico, op het eiland Pico, recht voor ons liggen, zo goed als helemaal uit de wolken!

Vanaf een miradouro keken we uit op Ribeirinha.

Mij viel de vervallen kerk op, dus daar zoomde ik even op in. Laterkwamen we ook beneden in het dorp, maar toen stond er een vrachtwagen voor geparkeerd en was ik blij dat ik deze foto had gemaakt.

Helemaal op de noordoostpunt van het eiland staat deze vervallen vuurtoren.
Zelfs vanaf Pico en São Jorge is hij te zien.
En dit was het landschap wat we zagen vanaf de vuurtoren, met de auto als een klein stipje op de dustroad.
Toen we later in Ribeirinha waren keken we bij de helemaal droge Fonte do Valado.
Daarna reden we via een andere hele smalle weg naar nog twee caches toe.
Vaak heb je werkelijk geen idee waar de weg verder naar toe zal gaan of hoe hij zal zijn: spannend dus.
Onderweg kwamen we langs deze drie bomen die langs de kant van de weg stonden.
Ik vond het een mooi gezicht en ben een stukje terug gelopen om er een foto van te maken.
De weg ging een heel stuk naar beneden en uiteindelijk liep hij dood in een klein haventje met een zwembad: Porta da Boca da Ribeira.
Inmiddels was het al laat in de middag geworden en zijn we weer richting Horta gegaan.
Onderweg hebben we nog een stop gemaakt bij Miradouro da Rineira Seco en daarvandaan konden we de vervallen vuurtoren weer zien.
Het was een fijne dag waarop we veel gezien hebben, tot nu toe vinden we Faial erg mooi.

1 opmerking:

Marthy zei

Ik zou daar ook wel eens een heerlijke wandeling willen maken. Wat is het daar mooi.