zondag 29 oktober 2023

Faial Dag 5 - Streetart

 Vanaf Monte da Guia reden we richting de haven van Horta.
De auto parkeerden we op een parkeerterrein een straat verder en daar zagen we op de hoek een gebouw met een mural van Pedro Braia, dezelfde kunstenaar waar we in Capelinhos werk van hadden gezien.

 Tegenover de parkeerplaats is een school en terwijl ik stond te wachten om over te steken, zag ik twee schilderingen van projekt "O Mar começa aqui". 
Daar heb ik inmiddels een mapje dus deze twee waren weer een leuke aanwinst voor de verzameling.

Op het schoolplein van de school zagen we een hele vrolijke mural
van de vriendelijke congierge mochten we even op het plein komen om er foto]s van te maken.
Ik heb ook een mapje met Mulher a Capote, dus van dat stukje maakte ik nog even een aparte foto.
In de haven gingen we vandaag alle schilderijen op de pier bekijken.
Wat foto´s maken betreft beperkte ik me weer tot draken,
katten,
zeemeerminnen
en walvissen.
Voor een virtuele cache moesten we een foto maken van wat je het mooiste kunstwerk vind en voor mij was dat deze
Maar er waren ook nog een paar anderen die ik toch wel een foto waard vond.
Bij thuiskomst heb ik deze gegoogled en toen vond ik zowaar een blog waarop de  Atlantische oversteek van dit schip beschreven stond en dat was interessant om te lezen.



De pier is helemaal tot aan het einde toe beschilderd.

En ook op de kade is geen plekje meer vrij.
Op een terrasje op Praça do Infante, dat door het mozaïek een kunstwerk op zich is, dronken we tenslotte een heerlijke kop koffie.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

De eerste vind ik mooi. En de mozaiekvloer ook

Marthy zei

Jullie hebben daar heel wat schilderkunst gezien. Die eerste mural is prachtig.