zaterdag 6 juli 2024

Kroepoek

 Als we in Nederland of België nasi, bami, gado gado of zoiets aten, hadden we daar ook altijd kroepoek (of eigenlijk cassave) bij, maar dat is hier nog niet uitgevonden.
Ik vind zulke dingen niet erg, je weet dat als je in een ander land gaat wonen er bepaalde dingen niet zijn, maar in plaats daarvan zijn er weer andere, onbekende, en vaak verrassende dingen die in NL/B weer niet verkrijgbaar zijn.
Maar toen we van de week in de Continente in Ponta Delgada waren zag ik een lege doos met daarop pawn crackers, nou dat vond ik wel als kroepoek klinken :-) en ze waren vast heel populair omdat de doos leeg was.
Toen kreeg ik ineens het briljante idee om de lege doos te pakken en erachter te kijken.
Tada......
Er waren twee zakjes achter de doos gevallen en die heb ik allebei meegenomen.
Dus de volgende keer dat we nasi, bami of gado gado eten gaan we die proberen.
Echt leuk zo´n onverwachte verrassing.



Geen opmerkingen: