woensdag 17 juli 2024

Ramptoeristen

 

 Gisteren, net na de lunch, zag ik vlakbij de kust een jetski met een enorme vaart voorbij komen.
Vlak voor ons huis bleef hij liggen en zag ik dat er een soort plank achter hing en er zaten twee mensen op die wel hele felle jassen aan hadden.
Een stukje verder uit de kust was een bootje dat leek op de bootjes die gebruikt worden voor walvistochten, maar deze was fel oranje en zag er net even anders uit.
Ik keek eens door de verrekijker en vond het eruit zien alsof het een of andere reddingsoefening was.
Nu was er afgelopen vrijdag al een reddingsoefening geweest in Ribeira Grande, waarbij parachutisten uit een vliegtuig in zee terecht kwamen en gered werden door een helicopter, dus ik dacht dat ze vandaag misschien zoiets deden in Capelas.
Op de miradouro werd het ook steeds drukker met mensen van de gemeente politie, maritime politie en brandweer.
Er ging een drone de lucht in en daarmee werden de rotsen onder de miradouro bekeken.
De jetski en het bootje waren inmiddels ook heel dicht langs de kustlijn aan het varen.
Het zag er allemaal erg serieus uit en toen zijn we maar eens naar de miradouro gelopen om te kijken en te vragen wat er aan de hand was.
Toen bleek dat er de dag ervoor een toeriste verdwenen is die het laatst gezien is bij deze rotsen, dus daar waren ze nu naar op zoek.
En zo waren wij ineens ongewenst ´ramptoeristen´...
Ze zijn de hele middag bezig geweest met de drone en de bootjes, maar hebben niets gevonden.
 
Toen we vanmorgen gezwommen hadden kwamen ze weer terug en gingen ze de inham naast het zwembad doorzoeken.
Ik ben heel benieuwd of we de afloop van dit verhaal nog eens ergens horen of lezen. 

Jasmine zei dat er nogal eens wat van zulke dingen gebeuren op het eiland, maar als je ziet wat wij alleen al per week aan idiote toeristen zien die weet ik het wat voor toeren uithalen om een selfie te maken, dan is het nog een wonder dat er niet veel vaker iets gebeurd...

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Rare toeristen. Hopelijk is het goed afgelopen met die vrouw!

Jolande zei

Als ze hier naar beneden gevallen is denk ik niet dat ze het kan navertellen.

Marthy zei

Mensen zijn voor het maken van een foto, het liefst een selfie met een spannende achtergrond, in staat de gekste capriolen uit te halen.