maandag 18 april 2022

Paasontbijt

 In Belgie hebben we met Pasen bepaalde tradities, zoals paastakken, versiering, bepaalde dingen bij het ontbijt enz.
Ik was van plan om hier een doosje met houten Paasfiguurtjes te kopen en die in een tak te hangen, maar behalve enorme chocolade eieren heb ik hier geen versiering kunnen vinden; de commercie heeft het eiland nog niet gevonden.
Versiering kwam er dus niet en ook voor het ontbijt moesten er andere dingen gevonden worden, maar dat vind ik altijd wel leuk: nieuwe dingen ontdekken.
En dat werd v.l.n.r. : Folar do Bronze, 'croisantjes' en folar de Ovo.
De 'croisantjes' leken op wat vastere melkbroodjes, ze waren lekker en heel zoet.
De Folar de Ovo zag eruit als witbrood en was ook heel lekker, maar veel zoeter dan we gedacht hadden.
Als laatste aten we de Folar do Bronze.
Die zat in een mooie ronde doos en je rook de kaneel er doorheen.
Een beetje het idee van een kaneelrolletje: allemaal laagjes met kaneelsuiker ertussen.
Maar tot onze verbazing proefde je van de kaneel niet veel.
De suiker overheerste, er zaten ook stukjes suiker in en het deed me dan ook aan suikerbrood denken, maar het smaakte heerlijk.
Normaal eten we weinig suiker en na dit ontbijt met veel meer suiker dan we verwacht hadden, had ik dus last van een suikeroverdosis: misselijk en hoofdpijn.
Alle dingen zijn dus op zich erg lekker, maar we eten ze niet meer in combinatie met elkaar en als we iets eten nemen we er maar een klein beetje van :-)
Maar we hebben weer nieuwe traditionele Portugese dingen uitgeprobeerd en dat is leuk.

Geen opmerkingen: