maandag 11 april 2022

Pão de ló

 Elke maand koop ik het blad van de Continente (vergelijkbaar met de Allerhande) en  probeer ik de recepten te lezen en (voor mij) nieuwe producten ontdekken.
Maar ik bedacht dat ik elke maand toch ook minimaal een recept zou moeten proberen te maken en dan liefst een echt Portugees recept.
Om niet gelijk te gaan rennen voordat ik kan lopen, ben ik met een eenvoudig recept begonnen: Pão de Ló.
Ik heb het eerst zelf vertaald, daarna met Google Translate gecontroleerd en toen aan de slag gegaan.
Toen hij uit de oven kwam zag hij er zo uit.
Niet slecht.
Het gebak moet van binnen vochtig zijn, maar ik vond het toch wel heel erg vochtig.
Daarom heb ik het nog even de oven ingeschoven en toen was het perfect. Het deed een beetje denken aan eierkoeken.
Ik ga het zeker nog eens bakken en dan zet ik de oven wat lager en bak ik het iets langer.
Maar voor nu ben ik heel tevreden met mijn eerste Portugese gerecht.
 



1 opmerking:

Margriet zei

Wat een leuk idee om te doen!