maandag 21 november 2022

Op (werk)vakantie naar België

Gingen we vroeger op (werk)vakantie naar de Azoren, nu gaan we naar België.
Ons oorspronkelijke plan was om met de Pasen terug te gaan, maar toen was er nog veel Corona, dus werd dat uitgesteld.
In de zomer was het ons veel te heet en daarom besloten we om met de Kerst naar huis te gaan, maar er moet in België zoveel gebeuren, dat we afgelopen zaterdag terug gevlogen zijn voor twee maanden 'vakantie'.
Het huis werd afgesloten, de auto tegen de voordeur aangereden en precies om half twaalf kwam de taxi die ons naar de Airport bracht.
Daar waren we scherp op tijd voor de vlucht naar Lissabon, maar omdat daar nu nog maar 1 runway open is i.p.v. 2 en het daar erg druk is, konden we pas een half uur later vertrekken.
De grotere vliegtuigen van Sata hebben allemaal een naam en wij vlogen vandaag met de Wonder.

We zaten aan de linkerkant van het toestel, zodat we onder ons het eiland zagen. Hier stegen we op boven Ponta Delgada.
We zagen Lagoa do Fogo
Provoção, waar we zelfs het zwembad konden zien waar we in gezwommen hebben.
En toen hield het eiland op...
Onderweg kregen we nog een snack die in een mooi, passend doosje zat.
En na een hele rustige vlucht kwam Lissabon in zicht. Hier vlogen we over Belém.
Op Lissabon Airport moesten we onze koffers ophalen, inchecken, weer door de handbagage controle en dat duurde allemaal verschrikkelijk lang.
We hadden nog wel tijd om iets te eten en toen was moesten we naar de gate.
Alleen ook hier hadden we weer een fikse vertraging voordat we konden vertrekken door die ene runway.
Maar ook deze vlucht was heel rustig.
En toen stonden we midden in de nacht op Zaventem, waar het maar 22 graden was...brrr zo koud.
We hadden een taxi geregeld en de chauffeur zou op een bepaald punt staan te wachten met een bordje, maar mooi niet.
Uiteindelijk maar eens gebeld en toen bleek hij buiten te staan, dus wij daar naar toe.
Daar konden we hem ook niet vinden, dus weer gebeld en toen kwam hij aanrijden.
Maar hij reed ontzettend goed en bracht ons veilig naar huis, waar we om 1.30 uur aankwamen.
Net echt vakantie, we zijn al moe voordat we beginnen lol

Marthy zei

Vermoeiend die vliegreizen, vooral met dat overstappen. Maar jullie zijn weer veilig en gezond op de bestemming. Een achtje lekker slapen en het leed is weer geleden.