vrijdag 8 december 2023

Belgie Week 1

 De eerste week in Belgie zit er alweer op.

 Op vrijdag 1 december vlogen we naar Belgie om daar de feestdagen te vieren.

De eerste feestdag (mijn verjaardag) begon om middernacht terwijl we van Lissabon naar Brussel vlogen.
We lagen pas om 3 uur in bed en toen ik de ´s ochtends opstond had ik knallende hoofdpijn, voelde me doodmoe, helemaal verreisd en heb ik eigenlijk de hele dag in bed doorgebracht.
Ik had helemaal geen puf om mijn verjaardag met kadootjes, gebakjes en Chinees eten te vieren, dus dat werd uitgesteld naar de dag erna toen ik weer helemaal opgeknapt was.
Julian had een roze gebakje gehaald voor me, want die vind ik het allerlekkerste.
Met veel pijn en moeite had ik 2 kadootjes weten te bedenken om aan Julian en Jasmine te vragen en die heb ik allebei gekregen: de kattenagenda voor volgend jaar een een tag hoek pons.
Tot mijn grote plezier begon het laat in de middag te sneeuwen en bleef het ook nog eens liggen.
Maandagochtend gingen Paul en ik boodschappen doen bij AH Zaventem, alleen bleek die ´s ochtends gesloten te zijn (Nederlandse tijden).
Omdat we ook nog wat dingen bij Ikea moesten hebben zijn we daar naar toe gegaan en zo konden we de tijd doden en hoeven we een andere keer er niet meer naar toe.
Op 5 december hebben we Sinterklaas gevierd.
Julian bakte zoals elk jaar heerlijke pepernoten
Jasmine was ´s middags vroeg vrij en kwam gelijk naar ons toe om ook Sinterklaas te vieren, dat was natuurlijk hartstikke leuk en gezellig.
Het was een hele leuke Sinterklaasviering.
Daarna hebben we een heen en weertje Antwerpen gereden om Jasmine weer naar huis te brengen.
 
Nu Sint weer weg is hebben we gelijk de kerstboom maar gezet, wie weet lukt het nog om in kerststemming te komen.
Er moest hoog nodig een stuk van mijn haar af.
Sinds de corona lockdown doet Paul dat en dat bevalt me eigenlijk beter dan al dat getut bij een kapper, dus  is hij nu mijn vaste kapper :-)
Hier gaat het wat makkelijker, dan kan ik op de hoge aanrecht zitten en kan hij er beter bij, dus had ik het uitgesteld tot we hier zouden zijn, maar nu is er dan eindelijk een stuk af.
Echt vakantie is het niet als we hier zijn, want er moet vanalles en nog wat gebeuren.
Begin volgend jaar loopt ons "document ter staving van duurzaam verblijf" oftewel onze verblijfsvergunning voor Belgie af, dus die moesten we verlengen.
Daarvoor moesten we eerst pasfoto´s maken in de photo booth van de gemeente.
De foto´s zijn van de categorie "Wanted, dead or alive" :-) maar ze zijn goedgekeurd en binnenkort kunnen we onze nieuwe verblijfskaarten ophalen.
 
We sloten deze week af met door Julian gebakken lekkers.
Sinds september volgt hij bakles en natuurlijk zagen we foto´s van alles wat hij gemaakt heeft, maar nu konden we het dan ook eens in het echt zien en proeven.
De pizza rook heerlijk, maar die liet ik voorbij gaan omdat er spek in zit
maar de Bath buns smaakte meer dan heerlijk. 


2 opmerkingen:

Marthy zei

Als ik het goed begrijp heb jij een kapper en bakker aan huis. Wat een rijkdom.

Bertiebo zei

Geweldig, die haarknipfoto. Mijn man knipte mijn haar ook een beetje in de Coronatijd, maar dat leidde bijna tot echtscheiding. Bijna...