vrijdag 15 december 2023

Belgie Week 2

 Toen Paul wat dingen bij de Brico ging halen ben ik meegegaan en even naar de Action gegaan.
Het viel me een beetje tegen, ik vond de knutselspullen die ze vroeger hadden leuker.
Op mijn verjaardag lag ik in bed en had ik geen zin in Chinees eten, daarna hadden we allemaal vers eten van AH, maar uiteindelijk hebben we dan toch deze week een keer Chinees gegeten.
Ik at aubergine´s;  mijn favoriete gerecht (rechts op de foto).
Nadat we vorige week druk waren met Sint en dingen regelen, is het nu tijd om het huis weer eens grondig schoon te maken.
Elke dag doen we een of twee ruimtes en we begonnen met onze slaap- en badkamer.
Zondag ging Paul op bezoek bij een oud collega en ik heb een vrije dag genomen.
Ik was moe (zoals altijd slaap ik hier slecht) en had geen zin in uitzoeken, regelen of poetsen van dingen dus heb ik de hele dag lekker zitten knippen en plakken.
Maar maandag moest er weer gepoetst worden.
Deux was aan de beurt en dat is een hele bewerkelijke kamer, maar goed, die is ook weer helemaal schoon en opgeruimd.

We eten zoveel mogelijk dingen die op de Azoren niet verkrijgbaar zijn; zoals andijvie, boerenkool, koolraapjes enz.
Normaal eet ik altijd (alpro) yoghurt als toetje, maar van de week heb ik een klein griesmeelpuddinkje meegenomen en dat was toch lekker.
Toen de bovenverdieping klaar was zijn we afgezakt naar beneden, waar we ´vrolijk´ verder gaan met de grote schoonmaak.
In de woonkamer hingen gordijnen, de helft was voor decoratie en de andere helft gebruikten we toen we hier kwamen wonen.
Later hebben we aan de achterkant een rolluik laten plaatsen en waren ook die gordijnen alleen nog voor de sier.
Maui en Mandu klommen er regelmatig in, met alle gevolgen van dien en ik was die stoffige, verschoten dingen met gaten erin zo spuugzat, dat ze nu allemaal weggehaald zijn en in de vuilnisbak liggen: dat hadden we jaren eerder moeten doen.
Tenslotte zijn we ook nog naar de kerstmarkt in Leuven geweest.
De stad was mooi versierd. 
Dit was een van de weinige kraampjes waaraan je kon zien dat je op een kerstmarkt was.
Er verdwijnen er elk jaar meer, waar dan kraampjes met eten, drinken of snoep voor in de plaats komen, dat vind ik wel jammer.
Nadat we de hele kerstmarkt bekeken hadden zijn we ook nog even langs het schitterende gemeentehuis gelopen.

1 opmerking:

Marthy zei

Werkzaam weekje, petje af voor jullie. Maar Leuven er tussen door was toch weer leuk.