vrijdag 29 december 2023

Belgie Week 4

 We zijn dan nu wel helemaal rond met de grote schoonmaak, maar vrijdag moest er beneden wel weer normaal gepoetst worden.
Ik ben ook maar de bedden gaan doen en heb alles gelijk weggewassen, nu zijn de wasmanden eindelijk eens leeg.
Het Chinese restaurant sluit in de kerstvakantie en daarom hebben we toch nog maar een keer eten opgehaald.
Ik neem altijd dezelfde aubergineschotel.
Nu we helemaal het huis rond zijn wat schoonmaken betreft is het nu tijd voor allerlei andere zaken, zoals bijvoorbeeld het herstellen van dingen.
Tijdens onze afwezigheid is de band van het rolluik op onze slaapkamer vervangen.
De afdekplaat is eraf gehaald en er daarna weer opgezet en met de Franse slag weer afgekit.
Paul heeft alle kit er weer uitgepeuterd en opnieuw gekit.
Van Paul wilde ik graag wat stempeltjes hebben voor mijn verjaardag, maar ik was er nog steeds niet aan toegekomen om die uit te zoeken.
Daar ben ik dan maar eens een avondje voor gaan zitten en nu zijn ze besteld.
Krijg ik ergens eind januari, begin februari nog een verlaat verjaardagkadootje :-)

 Op 24 december bakte Julian, traditiegetrouw, een heerlijke duivenkater voor het kerstontbijt.
Eerste Kerstdag was een rustige dag, precies zoals we graag Kerst vieren.
We begonnen met een brunch en daarna hebben we ieder ons eigen ding gedaan.
´s Middags aten we wat toastjes met kaasje  en hebben Julian en ik alles klaargemaakt voor het gourmetten.
We aten pas tegen zeven uur  (erg laat voor ons doen) en dat was lekker en gezellig.
De rest van de avond hebben we ook allemaal wat rondgerommeld  en toen zat ook deze dag er al weer op.
Tweede Kerstdag wordt niet gevierd in Belgie.
We hebben hebben het de eerste jaren dat we hier woonden wel in ere kunnen houden, maar toen de kinderen groter werden, ging het gewone leven verder op 26 december en is het hier ook verwaterd. 
Dus was het een redelijk normale dag waarop Paul even naar de Spar ging om wat boodschappen te halen en Julian naar de stad ging om bij Pearl zijn bril te laten aanpassen.
Het was zowaar eens niet grauw en grijs, aan de achterkant van het huis was een groot stuk blauwe lucht en daar heb ik toen een foto van gemaakt.
In de laatste week van het jaar is er bij Geocaching.com ook het laatste souvenir van het jaar te verdienen en omdat het nu redelijk goed weer was zijn we ´s middags een boswandeling gaan maken om daar een cache te zoeken.
Het leek wel of we een paddenstoelenwandeling aan het maken waren, ik bleef foto´s maken van allemaal verschillende paddenstoelen.
Donderdag was een rare rommelige dag waarop ik geen foto´s heb gemaakt.
 






 

3 opmerkingen:

Marthy zei

Ik las op internet dat een duivenkater in Nederland voornamelijk gebakken wordt in de streek te noorden van Amsterdam. Hier kennen wij het niet. Hoe komen jullie er aan?

Jolande zei

Ik heb op verschillende plaatsen in Noord Holland gewoond en aten het altijd met Kerst en Pasen.
Toen we naar Noord Brabant verhuisden heb ik net zo lang gezocht tot ik het recept vond en sinds die tijd bakken we het zelf met de feestdagen.
Eerst deed ik het, later namen de kinderen het over.
Het grappige is dat ze op Sã0 Miguel met Pinksteren Massa Sovada eten en dat smaakt bijna hetzelfde als duivenkater.

Bertiebo zei

Dat is zeker grappig!