dinsdag 11 juni 2024

Borduren

 Al heel lang heb ik een fotomapje met kleine borduurpatroontjes van sprookjes en het leek me leuk om die ooit eens te gaan borduren.
Jaren geleden borduurde ik Hans en Grietje voor mijn vriendin Hanny, die een art journal over dat sprookje maakte en toen dacht ik weer hoe leuk het zou zijn ze allemaal te maken, maar ja het kwam er niet van.
Vorig jaar heb ik mijn borduurspullen in een koffer gestopt en zowaar Assepoester gemaakt, maar daar bleef het bij.
Ik breng al heel veel tijd achter mijn tafel door en dan vind ik het niet echt fijn om ook nog te gaan zitten turen naar patroontjes die op mijn scherm staan, dus gebeurde er verder weer niets meer.
Vorige week heb ik alle patroontjes overgetekend op vellen ruitjespapier en dat werkt perfect.
Nu kan ik fijn op de bank zitten, voeten omhoog, schuifpui helemaal open zodat het net is alsof ik buiten zit en heerlijk ontspannen borduren, terwijl ik ook nog eens van het uitzicht kan genieten.
Inmiddels heb ik naast Assepoester, nog 3 sprookjes gemaakt, nog 14 te gaan :-)

2 opmerkingen:

Marthy zei

Ja, je zit daar heerlijk.

Bertiebo zei

Leuke foto!