dinsdag 18 juni 2024

Olijfolie

 Ik kook altijd met olijfolie (azeite) en sinds we hier wonen koop ik die van het merk Oliveira da serra.
Die pak ik altijd uit het keukenkastje en zet het weer terug zonder er verder over na te denken, maar dat is nu voorbij...
Ik kan  de fles niet meer pakken zonder het olijfbomenlied te zingen en dat komt zo:

Als ik YouTube filmpjes kijk, krijg ik Portugese reclame te zien, waar ik verder weinig tot geen aandacht aan besteed en wegklik zodra het kan.
Maar er komt heel regelmatig een Lipton Kombucha reclame voorbij, met een heel vrolijk en aanstekelijk liedje en grappig dansje en dat klikte ik nooit weg.
Toen ging ik eens zoeken wat D.A.M.A was en kwam erachter dat het een Portugese groep is, met leuke muziek.
Ik keek op Instagram en laten ze nou net die dag opgetreden hebben in Lagoa, hier op het eiland...
Enfin, ik besloot om het account te volgen, in het kader van Portugees lezen.
 En toen kwam ik op hun account het lied "Oliveirinha da Serra" tegen, waar ze het (in Portugal iconische) lied van Amalia Rodrigues in een nieuw jasje hebben gestoken.

En dat allemaal door een reclame van Lipton :-)






2 opmerkingen:

Marthy zei

De liedjes zijn lekker vrolijk, dat nodigt wel uit tot meezingen.

Bertiebo zei

Ja zo gaan die dingen soms. Van het een naar het ander. Superleuk dit!