vrijdag 14 juni 2024

Sprookje Week 24

 
Deze week las ik De Notenkraker.
Toen ik het boekje uit de kast haalde realiseerde ik me dat ik het verhaal nog nooit had gelezen.
Ik weet dat er een ballet is, dat ze in Engeland in de kerstperiode pantomimes opvoeren ervan, dat de hoofdpersoon Clara heet en een notenkraker krijgt en dat er een Suger Plum Fairy is, maar dat was het.
Nadat ik begon te lezen, kwam ik het woord ratos tegen, dat kunnen zowel muizen als ratten zijn en toen ben ik online maar eens gaan kijken wat het nu waren.
Toen heb ik gelijk het hele verhaal gelezen en zodoende wist ik toen ik het boekje uit had, dat ze het verhaal wel een stuk ingekort en vereenvoudigd hadden.
Maar het was een leuk verhaaltje en een leuk liedje, dus het was geen opgave om hier een week mee bezig te zijn.

1 opmerking:

Bertiebo zei

En weer een hoop geleerd!