zondag 30 juni 2024

Kwallenvlag

Gisteren hing voor de eerste keer dit jaar de kwallenvlag bij het zwembad.
  De wind komt al zo lang achter elkaar uit het noorden, dat het me verbaasde dat ze er nog niet eerder waren.
We liepen naar het zwembad en daar zagen we allemaal kleine parelkwalletjes
Ik vind ze wel mooi om te zien, vanaf de kant!
De groene vlag hing er ook, omdat ze alleen in de hoek bij de trappen zaten, maar wie zegt dat er niet een of meer op verkenning gaat in het zwembad....
Je ziet ze dan pas als ze vlak voor je neus zijn en aangezien ze steken, slaan wij het zwemmen wel over zolang de vlag hangt.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik was woensdag in Egmond. Heel veel kwallen. Ik vind ze prachtig, maar ik ga niet in het water als er zo veel zijn

Marthy zei

Ik heb heel veel in zee gezwommen en was nooit bang voor kwallen. Dat stopte nadat een hele grote kwal zich aan mijn bovenbeen vastzoog en ik veel moeite heb moeten doen om hem los te trekken. Ik was alleen. Kreeg verschijnselen en ben naar de huisarts gegaan waar ik medicijnen kreeg.