donderdag 23 juli 2020

Lockdown dag 124

Ik heb niet veel gedaan vandaag want ik had erg last van mijn rug.
Vandaag was er weer een bijeenkomst van de veiligheidsraad met daarna een persconferentie
Er komen geen versoepelingen op 1 augustus.
Het mondmasker wordt verplicht op drukke plaatsen en in de horeca, waar je tevens ook je contactgegevens moet geven.
De burgemeesters mogen zelf bepalen wat drukke plaatsen in hun gemeenten zijn en waar het mondmasker dan gedragen moet worden
Er zijn gemeentes de gelijk gezegd hebben in de hele bebouwde kom, maar er zijn er ook waar het alleen in bepaalde straten moet.
Je moet dus voordat je een voet buiten je eigen gemeente gaat heel goed informeren wat de maatregelen zijn in de andere gemeenten waar je naar toe gaat (of zoals bij een fietstocht doorheen komt) want er wordt niet meer gewaarschuwd maar gelijk boetes uitgeschreven.
Kortom, het is weer echt Belgisch, onduidelijkheid troef.
De virologen hebben erg aangedrongen op het verkleinen van de bubbels van 15 naar 10 mensen, maar dat hebben ze niet gedaan.
Dit gaat helemaal goed komen...NOT

5 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik vind het niet heel erg onduidelijk. Er wordt wat gedaan

Jolande zei

Nou dan is er tenminste nog iemand die het duidelijk vind hahaha

trompke zei

Zo jammer die onduidelijkheid. Dus dan maar voortdurend dat masker voor je mond. Lijkt me helemaal niks...

Margriet zei

Ik vind het maar eng hoe snel het aantal besmettingen weer stijgt in België. Denk dat het hier in Nederland ook snel weer die kant op zal gaan.

Jolande zei

Ik denk het ook M-tje, je ziet in Europa steeds meer rode vlekken ontstaan wat met al dat heen en weer gereis natuurlijk niet uit kan blijven.