dinsdag 17 januari 2023

Nieuwe Sprookjesboeken

 Natuurlijk wilde ik ook even bij de grote Solmar in Ponta Delgada kijken of ze nieuwe sprookjesboekjes hadden en omdat we toch in PD moesten zijn reden we daar eerst even naar toe.
Gelijk al bij ingang stond een tafel, waarop de boekjes stonden, waarschijnlijk zijn ze er voor de Kerst allemaal geweest en wat er nu nog was, was in de aanbieding.
In de eerste twee bakjes die ik bekeek zaten boekjes die we al hebben, maar in de andere twee bakjes vond ik 14 boekjes die we nog niet hadden!!!
Ik was dus echt heel erg blij met deze vondst.
Van de 72 boekjes hebben we er nu toch al 56 en dat is al een mooie, kleurrijke rij.
Het boekje dat ik nu als eerste ga lezen, vertalen is
"De Prinses en de herder", dat is de legende over het ontstaan van de twee meren van Sete Cidades, op ons eigen eiland; hoe leuk is dat!

2 opmerkingen:

Marthy zei

Wat een verzameling al, en wat leuk dat er nu weer een paar vond.

Margriet zei

Wat heb je er al veel! Leuke verzameling!