zondag 7 april 2024

Belgie Week 1

 Julian ging met vakantie en daarom vlogen wij terug naar Belgie om voor Maui en Mandu te zorgen.
Ik begon de eerste dag van de week weer in bed, Paul en Julian gingen nuttig in de tuin werken.
Gelukkig voelde ik me tegen het eind van de middag een stuk beter en had ik wel erg veel zin in de Chinese maaltijd die opgehaald was.
Ik dacht kom laat ik alle handdoeken eens lekker fris gaan wassen, want ik was toch zo graag als ik hier ben :-)
Ik had ze nog niet uit de kast gehaald of de wasmachine kreeg ik niet van 60 graden af.
We konden doen wat we wilden, hij bleef op 60 staan en de display op -0-
De mevrouw van Miele vertelde dat de printplaat dan doorgebrand was en dat er iemand moest komen, maar alles bij elkaar zou dat zo rond de 400,= euro gaan kosten.
Zo heel tevreden zijn we nou ook niet over deze machine, dus Paul had al bijna een andere besteld, maar die was niet op voorraad.
In de tussentijd waste de machine vrolijk door, zonder dat er verder water in of uit ging en dat duurde een uur of 3.
Tegen het eind van de middag begon hij toch ineens te spoelen en toen hij klaar was, stopte hij en resette de display zich weer....
Daarna heb ik weet ik het hoeveel handdoekenwassen gedraaid zonder problemen!
Voordat Julian op vakantie gaat, gaat hij eerst een paar dagen naar Rotterdam, Leiden en Lisse.
Wij brachten hem naar het station in Mechelen.
Het plan was om in Mechelen stad rond te kijken, dat is ook alweer heel lang geleden, maar het was zó koud dat we daar maar van afgezien hebben.
We reden binnendoor terug naar huis en onderweg hebben we nog wat gewinkeld en natuurlijk heb ik even bij de Action gekeken.
Paul is bezig geweest met de computer van de flight simulatro.
Vrijdagmiddag was telefoonmiddag...
Julian was in Leiden op straat door een hond gebeten.
De eigenaresse zei sorry en had zich snel uit de voeten gemaakt en hij kon het uitzoeken...
Hij had natuurlijk geen huisarts, maar hij was vlakbij het ziekenhuis dus is hij daarheen gegaan,  maar daar wilden ze hem niet helpen zonder verwijsbrief...
Ze gaven hem wel een paar telefoonnummers van huisartsen en die moest hij maar bellen en een afspraak zien te maken.
Gelukkig kon hij er bij eentje terecht, dus met de taxi naar de andere kant van Leiden, en die heeft hem verder geholpen.
De hond had gelukkig niet doorgebeten, maar omdat het een grote hond was, met grote kaken, zal het wel een aantal dagen duren voordat de pijn over is.
We zeiden al, hij komt ook eens buiten de deur...niet echt een leuk begin van zijn vakantie, maar gelukkig kan hij wel weg.
In december zou Paul naar een kennis in Wijchen gaan, maar dat ging wegens corona niet door  en daarom ging hij daar nu naartoe.
Ik ging mee voor de gezelligheid onderweg en om wat rond te kijken in Wijchen; Paul heeft daar in zijn jeugd gewoond, ik was er nog nooit geweest.
Onderweg kwamen we door Valkenswaard, daar zijn we al zo vaak doorheen gekomen, maar nooit was dit Britse oorlogskerkhof opgevallen.
Nu ligt er een virtuele cache en gingen we er even rondkijken.
In Wijchen heeft Paul me afgezet in het gezellige centrum en heb ik daar rondgewandeld en wat boodschappen gedaan.
En op de terugweg hebben we in een pannenkoekenrestaurant heerlijk een pannenkoek gegeten; uiteraard had ik mijn lievelingsvariant met banaan.
En zo zit de eerste week er alweer op; de tijd gaat zo snel!

3 opmerkingen:

Marthy zei

Wat idioot dat Julian naar een huisarts werd verwezen. aarom maakte men niet even tijd voor hem op de Spoedeisende hulp. Heel vervelend.

Jolande zei

Vonden wij ook, vooral omdat hij geen vervoer had en slecht kon lopen...

Bertiebo zei

Wat raar van die spoedeisende hulp en ik voel mee met Julian. Helaas weet ik er alles van.