dinsdag 2 april 2024

De Paasdagen

 Eerste Paasdag brachten wij door in taxi`s, vliegtuigen en op airports...
Het oorspronkelijke plan was dat we afgelopen woensdag zouden vliegen, maar we zaten in een depressie met enorm harde wind en om nu te voorkomen dat mijn vliegangst weer de overhand krijgt, besloten we om later te gaan.
Helaas zaten alle vluchten van Azores Airlines helemaal vol, dus boekten we een Tui vlucht,  voor maandag, omdat het dan de enige kalme dag zou zijn.
Maar helaas, dat verschoof naar zondag en voor maandag kwam er windkracht 9...
Paul had als backup nog TAP vluchten geboekt voor zondag, dus na mijn verjaardag in de lucht te beginnen, nu Pasen in de lucht.
Maar inderdaad,zoals altijd had Windy gelijk en was het zonnig met niet al te harde wind.
Op Ponta Delgada moesten we opstijgen richting de noordkant van het eiland en bij het maken van de bocht kon Paul, tussen het gat in de wolken door ons huis zien liggen.
Na twee uur vliegen kwam Lissabon in zicht.
Daar stond mijn favorite vliegtuig van Azores Airlines, als we daar tickets hadden kunnen kopen had ik er eindelijk eens in kunnen zitten, maar helaas.
Deze keer hadden we een kortere layover en omdat we van en naar het vliegtuig met een bus moesten, waren we niet echt lang op de airport.
Vlak nadat we opgestegen waren lag het centrum van Lissabon onder ons, leuk om bekende plekken te herkennen (voor mij dan op de foto´s :-) )
Het was natuurlijk Pasen en daarom kregen we op beide vluchten een snoezig paaseitje.
Bij Brussel moest er ook een ´ommetje´ gemaakt worden om te kunnen landen en zo zagen we ook nog het centrum van Leuven onder ons liggen.
Eenmaal geland op Brussel heeft Paul nog een poosje met de piloot gesproken, die vertelde dat hij woensdag op Ponta Delgada moest landen, maar dat dat toch een hele uitdaging was geweest.
Wij waren dus extra blij dat we toen niet gevlogen hadden.
Na het gesprekje gingen we de koffers halen, die nu de laatste op de band waren.
In de lift lag een achtergebleven tas, dus daar was een karretje tussen de deur gezet, waarna de andere liften ook niet werkten en wij met de koffers op de roltrap naar beneden gingen.
Toch best eng, zo´n tas, je weet maar nooit.
De taxi kwam precies aanrijden toen we bij de taxiplaats aankwamen en de chauffeur hadden we al een paar keer eerder gehad, dus dat was wel fijn.
En zo waren we dan een half uurtje later weer voor de deur van ons huis in Belgie, waar we opgewacht werden door Julian.
Tweede Paasdag was ik weer eens helemaal verreisd, voelde me lamlendig en had ik hoofdpijn, dus heb ik het grootste gedeelte van de dag in bed gelegen.
En toen was de Pasen alweer voorbij :-)

 







4 opmerkingen:

Marthy zei

Het zat duidelijk niet mee maar alsnog van arte gefeliciteerd.

Jolande zei

Hahaha mijn verjaardag was begin december en toen zat ik ook al in een vliegtuig, maar toch bedankt voor de felicitaties :-)

Bertiebo zei

Dit herinnert mij aan de kaart die ik je, begin december dus, stuurde. Is die ooit aangekomen?

Jolande zei

Die is inderdaad aangekomen, ik had een mailtje gestuurd, maar ik heb de indruk dat mailtjes van mij niet altijd aankomen. Bij mijn vriendin verdwijnen ze in de spammap.
Jou heb ik een paar gezichtjes gestuurd die volgens mij ook nooit aangekomen zijn, heel vreemd.
Maar de kaart was leuk en heeft weken op mijn tafel gestaan. Nu staat hij in het kaartenrek.