donderdag 11 april 2024

Kringloopwinkels in Wijchen

 De eerste leuke kringloopwinkel in Belgie moet ik nog tegenkomen.
Ze zijn vaak vies, enorm stoffig en de prijzen zo hoog dat je vaak voor iets meer hetzelfde nieuw kunt kopen.
Ik dacht niet dat het kon, maar op São Miguel zijn de tweedehandswinkels zelfs nog duurder dan in Belgie, dus daar kom ik ook nooit.
Toen Paul naar Wijchen ging, keek ik eens of er een kringloopwinkel was, nou die was er én er waren er nog 3!
Ik maakte een my maps van wat ik allemaal wilde zien in Wijchen en bezocht de kringloopwinkels.
Die waren leuk ingericht, niet stoffig en de prijzen waren in mijn ogen enorm laag.
De derde kringloopwinkel die ik bezocht was helaas dicht wegens een personeelsuitje, maar de laatste winkel was zo groot, dat ik anders toch tijd te kort zou hebben gehad.
Mijn ´buit´ van de dag.
Niet veel, want kan natuurlijk niet alles mee naar huis nemen in een koffer, maar ik ben wel heel blij met deze twee boekjes.
En het gewoon lekker rondneuzen maakte mijn middag al geweldig.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik koop bijna nooit meer iets, maar ik vind kringlopen nog steeds heerlijk!

Marthy zei

In Nederland kom ik niet veel meer in de kringloopwinkel maar een Franse brocantemarkt bezoek ik graag.