zondag 21 april 2024

Belgie Week 3

 Na al dat werken in de tuin en in huis vonden we dat we wel een vrije dag verdiend hadden en gingen we een stuk van een cacherondje in de buurt van Berloz fietsen.

Ik bereikte de mijlpaal van 700 kilometer :-)

Er was iets afgebroken van het fietsenrek en Paul moest aan de andere kant van Leuven zijn omdat daar de winkel zit.
Ik had nog wat dingen nodig bij Lucas en aangezien de winkel van Veltem-Beisem verplaatst is naar Leuven en dat vlakbij de fietsendragerwinkel was, konden we dat mooi combineren.

We gingen met goed weer weg, maar op de terugweg begon het te gieten en te hagelen.
Vlak voor onze straat konden we niet verder omdat er een van de grote bomen langs de weg afgebroken was en op de weg lag, gelukkig was er geen ongeluk gebeurt.
 Verder zijn we deze week bezig geweest met enorm veel dingen te regelen, kopen, maken enz waar ik geen foto´s van heb gemaakt.
Paul heeft een groot deel van de tuin opgeruimd, sommige stukken van nieuw onkruiddoek voorzien.
De hortensia´s in de grote bak bij het zwembad, waren allemaal hartstikke dood en nu stond het vol met onkruid, dus dat is ook aangepakt en er zijn nieuwe hortensias gekocht.

Paul ging een middagje op visite bij een oud collega in Brussel, die vlakbij het Atomium woont.
Nu had ik gezien dat er daar een stuk of 20 nieuwe labcaches liggen en die wilde ik open gaan zetten.
Een labcache bestaat uit 5 vragen en als ze niet opvolgend zijn, kun je ze op het punt waar je moet zijn aanklikken, zo de vraag ontgrendelen, geen antwoord geven en verder gaan.
Hier hoef je alleen maar op het Atomiumplein te zitten om de vragen te openen en dat heb ik dus ook gedaan.
Op São Miguel is het cache onderhoud abominabel slecht en als er challenges zijn waarvoor je redelijk wat caches moet vinden is dat vaak een hele toer.
Nu heb ik dus heel wat labcachevragen achter de hand, die elk voor een cache tellen.
Toen ik klaar was ben ik nog een labcache gaan doen die in het Ossegempark naast het Atomium ligt en zo had ik een fijne middag buiten met mooi weer.
Er waren vier dikke boeken die ik niet mee wil nemen naar huis, maar wel gelezen wil hebben voordat we weer terug gaan, dus in plaats van ´s avonds te knutselen of tv te kijken heb ik op de bank zitten lezen.
Dit tot groot plezier van Maui en Mandu, die dan om de beurt bij me op schoot komen liggen spinnen.
Tenslotte zijn we bezig geweest met de voorraadkast: uitzoeken, opruimen, weggooien wat over tijd is en schoonmaken.
We vervelen ons hier geen seconde.
 


 

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Natuurlijk verveel jij je niet!

Marthy zei

Arlidge, lees ik de laatste tijd ook. Niets fijners dan een voorraadkast opruimen, oude troep weg en je weet meteen weer wat je voorraad is.