donderdag 11 juli 2019

Azoren dag 8 In de bergen boven Porto Formoso

De schoonmaakster zou vandaag komen, dus had ik de wekker gezet zodat we konden ontbijten en op pad zouden zijn voordat ze kwam.
Nu reden we wel door voorbij Ribeira Grande, waar we bij Porto Formoso, de bergen in gingen om wat caches van de Good Luck serie te zoeken.
Ook van deze serie waren er veel caches niet, of waren de logboekjes zo nat dat ze niet beschreven konden worden, maar ze brachten ons wel op hele mooie plekjes.
Uiteraard zagen we weer (veel) koeien
stukken die op een jungle leken,
prachtige uitzichten
en wolken waar we steeds dichterbij kwamen.
Bij het zien van zo'n krot vraag ik me altijd af hoe het gekomen is dat het er nu zo bijstaat. Waar zijn de mensen gebleven? Waarom is het niet afgebroken? Hoe zouden ze hier vroeger gewoond hebben enz.
Regelmatig kom je langs grote waterbasins, uiteraard voor de koeien.
En ook hier staan overal hortensia's.
Hoger op de berg kwamen we in een stuk bos,
maar wij namen een andere weg die weer naar de weilanden ging.
Hier hebben we zitten picknicken.
En ook vandaag kwamen we een vogelnesje tegen toen we aan het zoeken waren naar een cache, deze zat in de berm van de weg.
We parkeerden de auto ergens, omdat we van plan waren om een wandeling naar een meertje te maken, maar dat pad ging steeds hoger en hoger en was door alle losliggende stenen vrij lastig voor mij.
Aangezien je het meertje vanaf de andere kant ook met de auto kan bereiken, besloten we weer terug te gaan en er een andere keer met de auto naar toe te gaan.
De auto stond geparkeerd naast een waterbasin waar allemaal kroos in zat.
We hoorden kikkers kwaken en als we dichtbij kwamen zagen we wat wegschieten, maar de kikkers zagen we niet.
Toen ben ik een poosje heel stil blijven staan en uiteindelijk kwamen ze weer tevoorschijn.

We hadden inmiddels 26 caches gezocht, dus 26 keer de auto parkeren, auto uit en auto weer in, maar omdat er zoveel caches niet waren geloofden we het nu verder wel en reden we in een keer door naar beneden.
Maar het was een fantastisch mooie toch en zonder deze serie zouden we waarschijnlijk zelf nooit zomaar deze weggetjes opgereden zijn, dus het was toch een succes.

1 opmerking:

Margriet zei

Sorry dat ik steeds zo achter loop met lezen. Ik doe het niet met opzet, maar de dagen vliegen voorbij! Maar ik ben weer bij!