vrijdag 12 juli 2019

Azoren dag 8 Theeplantage

Toen we weer beneden kwamen waren we vlakbij de theeplantage en daar zijn we toen wat gaan drinken.
 Het is natuurlijk vloeken in de kerk, maar ik drink buiten de deur nu eenmaal liever koffie dan thee.
We namen er een heerlijk stukje ananascake bij
 Vanaf ons tafeltje keken we op de theeplanten naast het gebouw.
 Natuurlijk maakten we ook nog even een rondje door de fabriek.I.v.m. alle toeristen mag je niet overal meer komen, maar wij hebben een paar jaar geleden een priverondleiding gehad en het was leuk om daar toch weer bepaalde dingen van terug te zien.
 In het welkomspakket dat in het appartent stond zaten ook zakjes thee van deze plantage, als we hier wonen en ik niet voor maanden zoethoutthee ga importeren, ga ik de groene thee van hier drinken want die is best lekker.
 En ook Yves is op de theeplantage geweest :-)

 Vanaf de soort uitkijktoren waar ik de hartjes fotografeerde had ik een mooi uitzicht op de plantage aan de overkant van de weg.
 Ook hier stonden weer heel veel hortensia's.
 Op de terugweg stopten we natuurlijk ook nog even op Miradouro de Santa Iria, dat voor ons altijd de Miradouro van de kattepoezen zal blijven.
 Ik ging even kijken of de kattenpoezen er nog wonen en inderdaad!
Ze hebben een paar hokjes voor beschutting en het eten staat nu onder de wasbakken in het toiletgebouw, dus ze hebben het hier nog steeds hartstikke goed.
 Tijdens het rijden zag ik in de verte een Yves hartje. Ik kon er net op tijd een foto van maken, om er thuit achter te komen dat ik dit hartje al had :-) Nou ja, beter dubbel dan helemaal niet.
 Vandaag reden we via een andere weg naar Capelas en kwamen toen langs het verlaten grondstation voor sateliet tv uitzendingen op São Miguel.
Je vraagt je af waarom ze zoiets gewoon maar laten staan, maar het is wel een apart ding.
 Toen we weer in het appartement waren was het niet alleen heel mooi schoongemaakt, maar de vader van de eigenaar was ook langs geweest om het gras te maaien!
 En omdat ik weer voor twee dagen spaghetti had gemaakt hoefden we het vandaag alleen maar even op te warmen.

Geen opmerkingen: