vrijdag 12 februari 2021

Lockdown dag 328

 Vandaag gingen we kijken of het op een doordeweekse dag ook druk zou zijn in Villers, maar toen we er aankwamen was er langs de kant van de weg geen auto te zien en konden we onze auto op de parkeerplaats kwijt.
De Abdij is te bezichtigen, maar dat doen we wel een andere keer, nu gingen we een labcache wandelen.
De weg langs de abdij is zo smal dat er maar een auto door kan, dus daar werken ze met stoplichten, maar de voetgangers moesten er ook nog langs.
Gelukkig was het nu heel erg rustig, kwamen we geen andere mensen tegen op dit smalle stuk en kon ik ook hier en daar nog even stilstaan om foto's te maken.

In dit gebouw is de ingang naar de abdij, via twee luchtbruggen kom je dan op het terrein.
Aan de dranghekken te zien kan het hier druk zijn, wat de vorige keer dan ook zo was.
Om de vragen van de labcache te kunnen beantwoorden moest ik mijn handschoenen uittrekken en in een mum van tijd had ik ijskoude handen.
Hier zagen we een steen met twee namen erop, maar alles wat ik invoerde was fout...
We snapten er helemaal niets van tot we erachter kwamen dat er bij dit beeld ook nog een naamplaatje was, maar dat zat helemaal onder de sneeuw :-)
Aan de andere kant van het gebouw was een waterrad met allemaal ijspegels; erg mooi om te zien.
Via deze poort liepen we naar de hoger geleden abdijboerderij
Het leek heerlijk weer en zolang je in de zon en beschut liep was dat ook wel zo, maar het grootste gedeelte was de wind snijdend koud en ging door alle lagen kleren heen.
De boerderij
We keken even op de binnenplaats
en zijn toen weer verder gegaan met de route die ons bij een andere poort bracht.
Normaal lezen we de beschrijvingen altijd, maar het was gewoon veel en veel te koud.
Dit kapelletje, een stukje buiten het terrein van de abdij, was het laatste punt van de wandeling.
Er is nog een normale cache, maar met de sneeuw is dat allemaal niet handig en omdat het hier heel mooi is zijn we van plan om nog een keer terug te gaan als Paul weer een vrije dag heeft en het beter weer is.
We waren totaal verkleumd en ik was blij dat we weer naar huis gingen.
Daar dronk ik bekers warme drank, maar ik kon het de rest van de dag niet echt warm meer krijgen.
 
Vandaag is het Chinees Nieuwjaar begonnen; het jaar van de Os en daar hadden we twee weken geleden, bij het bestellen van de boodschappen niet aan gedacht...oeps
Met wat er in huis was heb ik Chinese tomaten gemaakt
en nasi met saté saus, eigenlijk Indisch, maar als je bij een Chinees restaurant gaat eten kun je het ook bestellen.
En zo hadden we dan toch een redelijk Chinese maaltijd!
Terwijl we zaten te eten zagen we Mandu gezellig bij Maui in de mand kruipen, vast ook voor de warmte.
Heel bijzonder, want ze liggen nooit, maar dan ook nooit ergens samen terwijl onze andere katten dat altijd wel deden.
En voor de musicalavond keek ik
Hij staat al zeker 10 jaar (misschien nog wel langer) in de dvd kast, maar ik had hem nog nooit gezien, dus heb ik hem nu maar eens bekeken.
Het is een echte Studio100 musical en was wel leuk voor een keer.
En toen ik later onder mijn nieuwe dikke dekbed in het warme waterbed lag, kreeg ik het eindelijk weer lekker warm.
 

1 opmerking:

Margriet zei

Klinkt als een erg koude dag ;-)