woensdag 17 februari 2021

Lockdown dag 333

 Vandaag gingen we tussen de middag naar Bossut om daar de cache te doen die zondag niet lukte.
We parkeerden de auto weer bij de kerk en door het raampje zag ik dit grappige figuurtje staan, dus toen ik uitgestapt was ben ik daar gelijk een foto van gaan maken.
Op de begraafplaats was nu ook alle sneeuw weg en zo konden we de laatste twee vragen ook beantwoorden en uitrekenen waar de cache moest liggen.
Die lag op een pad een stukje verderop.
Toen we de cache gevonden hadden zagen we ineens dat er op de hoger liggende tuin naast het pad wel honderden sneeuwklokjes stonden.
Van de week zag ik op tv een stukje over Galantofielen, dat zijn mensen die sneeuwklokjes verzamelen.
Een mevrouw die zelf ruim 400 verschillende sneeuwklokjes had vertelde erover en zei dat er wel 2000 varianten bestaan.
Het was heel interessant om te horen.
In de tuin aan de overkant stonden ook allemaal sneeuwklokjes en nu ik me bewust was van dat er allemaal verschillen zijn ging ik kijken of dit dezelfde waren, maar nee het was een andere soort, zonder groene vlekjes op de blaadjes.
Ik denk dat ik ook sneeuwklokjes ga verzamelen, maar dan wel op foto's :-)
Toen we weer naar huis reden en het dorp uit kwamen zijn we even gestopt om een foto van het uitzicht te maken.
Erg, leuk deze korte uitstapjes tussen de middag.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ik was een paar jaar geleden op een sneeuwklokjesbeurs en was verbaasd over de hoeveelheid soorten. Leuk om de verschillen te spotten

Margriet zei

Ik wist ook niet dat er zoveel verschillende soorten waren!