zaterdag 24 juni 2023

Terceira Dag 6 Biscoitos

 Nadat ik de mural gefotografeerd had reden we verder, maar een stukje verderop zagen we een huis met een mural die door dezelfde kunstenares gemaakt leek.
Ook al zaten er mensen op het balkon, ik ben toch even een foto gaan maken en heb mijn duim opgestoken en gezegd dat ik het een prachtige mural vond.

Eindelijk kwamen we dan in Biscoitos, waar we de afslag naar het zwembad namen.
Biscoitos is beroemd om de verdelho (een witte druif waarvan witte droge wijnen worden gemaakt) en nu reden we midden door de wijngaarden.
Vlak voordat we bij het zwembad kwamen zochten we een cache bij een (openstaande) deur in een muur.
Er was een trapje en toen ik dat opklom om te kijken wat er nou eigenlijk achter de muur was, keek ik uit over een oude arena voor stierenvechten.
Bij het zwembad was een terras en daar zijn we eerst neergestreken.
Daarna liepen we langs de drie huisjes waar groenten, brood en souvenirs worden verkocht
naar het natuurlijke zwembad.
Het was eb, dus vooral in het 'halve maan' stuk konden we de vissen goed zien.
Dit zwembad zie je altijd op foto's staan.
Even verderop was het stuk dat minder afgesloten is.
Overal waren betonnen paden gemaakt, zodat men overal kan lopen/liggen en hier was zelfs een houten brug waar mensen onderdoor konden zwemmen met eb.
Wij gingen nog niet zwemmen, maar eerst een aantal caches zoeken die op de trail vanaf het zwembad lagen.
Dit is ook een monument Aos homens do Mar, maar ik vind die in PdV toch een stuk mooier.
We reden met de auto een heel stuk over de onverharde weg tot we bij een soort parkeerplaatsje kwamen.
Daar hebben we de auto neergezet en zijn we nog een stuk van het trail gaan wandelen.
Langs de trail bloeide vanalles zoals blaassilene
geleganzenbloemen
en hottentotvijgen.
We vonden een cache uit de Fauna serie en dat was toch een mooie, met ons favoriete oceaandier.
Op de foto lijkt het niet zo, maar hier ging het pad vrij diep naar beneden en omdat er nogal was losse stenen lagen zijn wij niet verder gegaan.
Van de wandeling hadden we het best warm gekregen en wat is er dan fijner om in een natuurlijk bad te kunnen gaan zwemmen.
In de auto, zowel thuis als op vakantie, ligt er altijd een tas zwemspullen in de kofferbak,voor je weet maar nooit en omdat er bij de auto geen mens was hebben we daar alvast onze zwemkleren aangetrokken.
Ik heb nooit gezwommen met een zwembrilletje, maar sinds een paar weken heb ik er eentje op sterkte en dat is toch fijn!
Inmiddels was het vloed geworden en stond het water een heel stuk hoger, wat het zwemmen nog fijner maakte.

Geen opmerkingen: