woensdag 21 juni 2023

Terceira Dag 5 via de airport naar Praia da Vitória

Vanmorgen moesten we eerst naar Radio Popular, we waren inmiddels ons bankrekeningnummer te weten gekomen en nu kon de garantie en verzekering geregeld worden.
Maar Radio Popular gaat pas om 10.00 uur open en omdat het nog veel te vroeg was gingen wij eerst een cache zoeken bij een klooster in de stad.
Van het klooster was weinig te zien want dat stond helemaal in de steigers, maar over de begraafplaats heen konden we een stuk van de stad zien.

Aan de overkant van de snelweg bij RP ligt een cache van de Fauna dos Açores serie.
Daar hadden we inmiddels 2 caches van gevonden en die waren zo leuk dat we deze gingen proberen te vinden.
We parkeerden de auto vlakbij dit waterreservoir.
De cache ligt op een geel trail, maar we gingen het proberen en zouden wel zien hoever we kwamen.
Het eerste stuk bleef vrij vlak, maar slingerde enorm door 'de jungle'.

Daarna werd het klimmen, maar ook dat was heel goed te doen, want het was een breed pad zonder enge dieptes naast ons.
We hebben de cache kunnen vinden en hadden ook nog een mooi uitzicht op het waterreservoir.
De terugweg lijkt altijd sneller te gaan dan de heenweg en het duurde dan ook niet al te lang voordat we weer beneden waren bij de auto.
Radio Popular was inmiddels open, daar zijn we naar toe gereden en alles werd heel vlot geregeld.

Dinsdag zouden we naar huis vliegen, maar er blijkt een storm onderweg te zijn die voorals Sào Miguel zal treffen.
Sata vliegt eigenlijk bijna altijd wel; het kan wat ruig zijn, maar we hebben hele goede piloten en landen altijd veilig....
Dat kan best wel zo zijn, maar als ik een half uur in een half uur in een vliegtuigje in een storm moet zitten weet ik dat ik daarna nooit meer van São Miguel afkom met een vliegtuig, dus dat ging het niet worden.
Dus reden we naar de airport, waar Paul onze vlucht verzette naar maandag...
Terwijl we daar waren zagen we de Breathe.
De vlucht verzetten was geen enkel probleem en nu we toch bij de airport waren zochten we daar gelijk nog wat caches.
Vanaf een cache hadden we een mooi uitzicht op de Serra do Cume in de verte.
Omdat er al een groot deel van de dag voorbij was, bleven we aan deze kant van het eiland en gingen we vanaf de airport naar Praia da Vitória.
Onderweg zijn we even gestopt bij het British Cemetery, dat er bijna hetzelfde uitziet als het Engelse Kerkhof bij ons in Belgie, alleen ietsje kleiner.
Er is één império die altijd afgebeeld staat in reisgidsen, websites enz en die staat aan het begin van Praia da Vitória, dus toen we daar voorbij reden ben ik even uitgestapt om een foto te maken.
Hij is dan ook wel heel vrolijk beschilderd in rood, geel, groen en blauw.
Inmiddels was het al wel lunchtijd geworden en toen zijn we gestopt bij het natuurreservaat Paul da Praia da Vitória, waar we heerlijk in de schaduw onze broodjes opgegeten hebben.
Voordat we het stadje gingen bekijken zijn we eerst naar boven gereden.
Vanaf Miradouro do Facho heb je een werkelijk fantastisch panoramisch uitzicht over de stad
de haven
en de baai.
Bovenop deze miradouro staat het monument ter ere van het Onbevlekt Hart van Maria, de patroonheilige van de stad.
En er stond ook nog eens een schommel!

Bertiebo zei

Je schommelt wat af, hihi!