maandag 12 juni 2023

Naar Terceira

We waren van plan om rond 15 juni een ander eiland van de Azoren te gaan ontdekken.
Dat zou voor ons het derde eiland worden en we kozen dan ook heel toepasselijk voor Terceira (derde), dat zo genoemd is omdat het als derde eiland werd ontdekt.
Het behoord tot de middengroep van de Azoren en wordt het lila eiland genoemd omdat er een overvloed is aan paarse hortensia's en het grootste paarse heideveld van de Azoren.
Ook wordt het wel het feesteiland genoemd, omdat ze er heel veel tradities hebben die gevierd worden
En ook rond 15 juni bleek er een of ander feest te zijn en was er niet veel accommodatie meer vrij, maar aangezien wij met niets en niemand rekening hoeven te houden zijn we gewoon eind mei gegaan.

Na São Miguel is Terceira het drukst bezochte eiland en er gaan dan ook een aantal keren per dag pruttels heen en weer.
Die gaan vooral 's ochtends vroeg en 's avonds omdat er ook mensen op een ander eiland werken en elke dag heen en weer gaan.
Wij namen de late ochtend vlucht.
Het toestel zat lang niet vol en als je zo aan de andere kant naar buiten kunt kijken, zonder mensen naast je, lijkt het nog veel smaller.
En daar gingen we.
We stegen tegen de wind in op, maar dat was de verkeerde kant op, dus moest het toestel een bocht maken en zagen we even later de luchthaven van Ponta Delgada onder ons liggen.
De vlucht verliep heel soepel en na nog geen half uurtje kwam Terceira in zicht.
Ook hier moesten we een bocht maken om tegen de wind in te kunnen landen en zo konden we al een heel stuk van het eiland zien.
Ook de landing ging vlot en het vliegtuig taxiede zowat de aankomsthal in :-) We hoefden maar een klein stukje over het tarmac te lopen.
Paul liep gelijk door naar het auto verhuurbedrijf, terwijl ik de koffers ging halen en toen waren we ongeveer gelijktijdig klaar en konden we op weg om Terceira te gaan ontdekken.

Bertiebo zei

Bijzonder hoor en fijn om al die eilanden te kunnen ontdekken!