vrijdag 23 juni 2023

Terceira Dag 6 Mural in Agualva

Gistereavond hadden we het nog een keer over de storm en de vlucht die we verzet hadden.
Ik had van te voren gezegd dat we tijd te kort hadden in Terceira, maar Paul zei dat we nog wel een keer terug zouden gaan.
Ik had het fijner gevonden om langer te blijven en niet extra te hoeven vliegen naar hetzelfde eiland en toen we aan het kijken waren wat we nog allemaal wilden doen/zien zag ook Paul dat we dat niet zouden redden en ging hij kijken of er nog huizen waren zodat we langer konden blijven.
Die vond hij en zodoende reden we eerst naar de luchthaven, waar we keken of we de huurauto langer konden houden en toen dat kon is hij de vlucht nog eens gaan verzetten, nu naar vrijdagavond :-)
Daarna reden we verder naar Biscoitos, waar we vandaag wilden gaan kijken.
Toen we onderweg in  Vila Nova allemaal van dit soort 'huifkarretjes' zagen staan, zijn we even gestopt om er een foto van te maken.

We denken dat ze te maken hebben met het komende Corpus Christi feest, maar zeker weten doen we het niet en ik heb het tot nu toe ook niet kunnen vinden.
We reden verder en stopten om de hoek van het dorpje, waar we een mooi uitzicht hadden.
In de buurt van Agualva zagen we een hele lange muurschildering.
Paul is gestopt en ik ben een stukje terug gelopen, maar kreeg hem niet in een keer op de foto omdat het weggetje omlaag liep.
Toen ben ik er langs gelopen en heb ik hem in gedeeltes gefotografeerd.
Helemaal op het eind hing een bordje met uitleg: de kunstenares Ana Fernanda Pires Homem schilderde de tradities van Terceira.
En ik vind die mural zo mooi dat ik alle foto's op mijn blog wil.













 

1 opmerking:

Marthy zei

Leuk dat he al die foto's genomen hebt want nu krijg ik een goede indruk van het geschilderde (mooi!) maar ook van de lengte (wat lang),