maandag 27 juni 2022

Juni is hortensia maand

Juni is de maand waarin de hortensia's bloeien en het eiland omtoveren in een schitterende bloemenzee.
Langs de weg van Capelas naar Ponta Delgada staan er duizenden.
In januari werden ze teruggesnoeid en in de maanden daarna zagen we ze nieuwe blaadjes krijgen, bloemknoppen vormen en de afgelopen weken kwamen er steeds meer in bloei.
We zien stomme toeristen de meest gevaarlijke stunts uithalen, om maar een mooie selfie te maken; ze stoppen dan gewoon midden op de weg en stappen uit op plaatsen waar het echt niet kan.
Ik wilde ook graag foto's maken, maar dan wel veilig, dus eerst maakte ik er een aantal uit het raampje van de auto

En omdat we naar Pinal do Paz gingen en op die weg vlak om de hoek ruimte is om te parkeren, hebben we de auto daar even neergezet en zijn we terug gelopen om nog wat foto's te maken.

Paul staat er even naast om te laten zien hoe groot die struiken zijn.
Aan de overkant van de weg is er een stuk, waar wel drie rijen boven elkaar zijn.
Dit is maar een heel klein stukje van de weg, maar zo gaat het door tot vlak voor PD.
Zo schitterend!

 

3 opmerkingen:

Marthy zei

Dat zijn reuzestruiken, wat mooi!

Jolande zei

Marthy ik hoop dat je mijn reactie hier leest. Ik heb hier in Portugal problemen met Bloglovin, dus als die werkt loop ik gigantisch achter met allemaal blogs.
Ik heb jouw blog net gezien en het is inmiddels veranderd, heel handig als je achter loopt. Nu had ik gehoopt dat ik wel weer zou kunnen reageren, maar het verschijnt niet op je blog.
Ik lees dus wel, maar reageren lukt niet meer :-(

Margriet zei

Wat ontzettend mooi!