vrijdag 3 februari 2023

Narcissen

 In de winter zijn de temperaturen hier ongeveer tussen de 14 en 16 graden, wat ons eigenlijk altijd wel een beginnend voorjaarsgevoel geeft.
Er worden maar een paar bomen kaal, maar die vallen in het niet bij wat er allemaal nog groen is en er staat ook altijd wel wat in bloei, maar de bloemen zoals sneeuwklokjes, krokussen en narcissen, die in België de lente aankondigen, zie je hier niet.
Dus toen wij gisteren op weg door het land reden en ik narcissen zag staan, zijn we gestopt zodat ik er foto's van kon maken.

Het waren hele kleintjes en ze roken heel sterk en lekker, ik wist niet dat narcissen zo lekker roken.
Sinds we hier weer terug zijn had ik al een voorjaarsgevoel, maar dit maakte het toch wel helemaal echt en ik werd er gewoon helemaal vrolijk van.

 


2 opmerkingen:

Marthy zei

Heel voorzichtig zie je hier en daar ook wat narcissen in Nederland. Nog niet veel hoor, het is een voorzichtig begin.

Bertiebo zei

'Wat heerlijk', sprak zij enigszins jaloers.