dinsdag 21 februari 2023

Parque Infantil Século XXI

 Toen ik vanmorgen eens naar onze labcaches keek zag ik op de kaart dat er een nieuw labcache bijgekomen was.
Die ligt in Parque Infantil Século XXI in Ponta Delgada, een schattig klein parkje waar kinderen heerlijk kunnen spelen.
Dus na de lunch zijn wij in de auto gestapt en naar het parkje gereden.
Aan het begin staat een grote overkapping, waar je droog kunt zitten als het regent, of in de schaduw als het warm is.
Vanaf de buitenkant is het niet te zien, maar als je eronder staat is het dak rood en blauw.
Op luchtfoto's zie je dat het de vorm heeft van een vlieger, en het smalle pad er naar toe lijkt op de staart.
We moesten een vraag beantwoorden bij het abseilding, zo leerden we dat het een rapel heet.
Ik kan die dingen dus niet zien zonder er zelf ook even op te gaan :-)
Op de klimtoren staan de 9 eilanden van de archipel.
In het midden staat een fontein en die ging net aan toen we aan kwamen lopen (sensors?) Ik vind werkende fonteinen altijd heel leuk.
Een beetje in een hoekje zagen we in de verte een beeld staan dat ik op een hondenbot vond lijken :-)
We zijn er naar toe gelopen om te kijken of er iets opstond, maar nee.
Een hondenbot, of een hartje op een stokje :-)
Aan het einde van het parkje is een amfitheater, maar het wordt gebruikt als voetbalveldje
degene die hier zijn bal zo hoog heeft geschopt is hem wel mooi kwijt :-)
Van dit veldje met speeltoestellen en een hek in allemaal kleurtjes eromheen word ik gewoon vrolijk.
Nadat we de labcache gedaan hadden hebben we nog even op een bankje gezeten en toen zijn we weer verder gegaan.
Het was leuk om hier weer eens even rond te wandelen.


1 opmerking:

Marthy zei

Een fontein hoort te werken, een droge fontein is niets. Nog leuker is het als de fontein begint te werken als je eraan komt lopen.