dinsdag 25 april 2023

Belgie week 3

De laatste week alweer van onze vakantie in Belgie.
Maandag ging Julian voor de eerste keer naar tennisles, Paul ging met hem mee en omdat de kringloopwinkel vlakbij is, hebben ze mij daar afgezet.
Ik kwam thuis met een bescheiden buit. Het boekje "Lagom" heb ik gekocht om te knippen en plakken omdat er leuke plaatjes instaan.
Dinsdag ging ik naar Leuven om mijn "te kopen en mee te nemen" lijstje af te werken. 
Het was jaren geleden dat ik nog eens bij de Slegte was, maar nu ben ik er weer eens binnen gelopen om te kijken of ze de strip "Blake en Mortimer Het Raadsel van Atlantis"hadden. 
Dat wilde ik graag lezen omdat het op São Miguel speelt. Het geluk was met me, want ze hadden het.
's Avonds gingen we naar Jasmine en Wim, maar eerst reden we even langs Ikea Zaventem om een kom bij te kopen.
Er was er eentje gesneuveld, maar helaas, ook die zijn alweer vervangen door Nu nieuw nu nog beter...
Jasmine wilde graag lavendelplantjes hebben, dus die namen we voor haar mee en voor ons zelf namen we nog 3 nieuwe kunstplantjes mee.
De bloempotjes die we hebben zijn inmiddels ook alweer uit de collectie, ik word daar toch wel moe van.
Natuurlijk namen we ook kaneelrolletjes mee, maar ik bedenk me nu dat we er niet eentje van gegeten hebben :-) Nou ja, des te meer heeft Julian.
Jasmine volgt op maandagavond een bakkersopleiding en voert op dinsdag al dat lekkers aan haar collega's. Die hadden pech, want wij kregen het bij de thee: ZO lekker! (en er waren ook nog vruchten tompoucen!)
  Woensdag gingen Paul en ik een dagje naar Namen toe, dat was ook alweer een paar jaar geleden.Het was een heerlijk dagje.
 
 
Donderdag ben ik druk bezig geweest met een fietsroute door Hasselt te maken aan de hand van labcaches, want vrijdag gingen we samen met Julian daar naar toe.
Het is de stad van de streetart en daar hebben we een overvloed van gezien.
We hebben een geweldig fijne dag gehad, en deze fantastisch aangeklede koffie, was de kers op de taart.
Na onze fietstocht in Hassselt maakten we nog een wandeling in het Meetshovenbos in Aarschot.
Zaterdag hebben we nog even kappertje gespeeld. Ik vind het toch altijd het makkelijkste als ik op de hoge aanrecht kan zitten.
We hadden nog bosbessen over en toen heb ik bosbessenmuffins gebakken; die waren erg goed gelukt en heel lekker.
Zondag was een dagje van alles in de koffers stoppen en nog wat laatste dingen doen.
Ik had een boek dat ik voor driekwart gelezen had en dat heb ik uitgelezen; zittend op de bank met afwisselend Maui en Mandu op schoot.
De drie weken in Belgie zijn omgevlogen en we hebben nuttige dingen gedaan, maar ook veel leuke dingen.
 

1 opmerking:

Marthy zei

Een bakkersopleiding, wat leuk. Dat zou ik alsnog weleens willen doen.