zaterdag 22 april 2023

Hasselt deel 1

 Bij geocaching zijn er de komende maanden weer challenges, maar aangezien die op de Azoren vaak een stuk lastiger te doen zijn, hadden we het plan opgevat om wat Labcaches te gaan doen, maar de antwoorden niet in te vullen, zodat ik dat later kan doen en ze dan voor een challenge gebruiken.
Ik wilde graag een dagje naar Hasselt, we wonen 'pas' 25 jaar in Belgie en zijn er nog nooit geweest...
dus een mooie gelegenheid om het te combineren met de labcaches.
Donderdag heb ik een route zitten voorbereiden voor in het centrum, maar er waren er ook nog 2 die wat buiten het centrum lagen en daarom hadden we de fietsen meegenomen.
We parkeerden de auto bij een kerk en fietsen naar Quartier Bleu, de vaartkom van Hasselt, en begonnen de fietstocht bij de oude gelatinefabriek.
De fabriek is al gedeeltelijk afgebroken, maar de toren blijft behouden.
Stonden hier vroeger allemaal lelijke fabrieken, nu is het mooi opgeknapt en staan er allemaal appartementsgebouwen met op de begane grond winkeltjes en restaurants.
En bij een van die restaurantjes zijn we gestopt en hebben we heerlijk in het zonnetje koffie zitten drinken.
Hasselt staat o.a. bekend om de streetart die er is. Vanaf het terras zagen we de eerste gigantische mural.
Om een vraag te beantwoorden moesten we even een heen en weertje fietsen aan de overkant van de vaartkom en toen kwamen we langs deze uil, ik vind hem werkelijk schitterend.
Toen ik me omdraaide om weer op de fiets te stappen keek ik naar deze kleurrijke mural.
Het doel van het heen en weer fietsen was de grootste QR code, die ook heel apart was.
De eerste labcache hadden we gedaan en voor de volgende gingen we naar het Oude Kerkhof van de stad.
Het ligt aan een drukke weg, maar het kerkhof is helemaal ommuurd en het was daar heel rustig.
Er was ook niemand, wij waren de enigen.
Ook hier hebben we een aantal vragen beantwoord en zo zie je dan toch weer dingen die je anders niet zouden opvallen.
Ik vond het een mooi kerkhof.

2 opmerkingen:

Marthy zei

Wat een ontzettende mooie murals en zo imponerend groot.

Bertiebo zei

Wow die uil en de code zijn mooi zeg. Hasselt stond nog niet op mijn lijst, maar....