dinsdag 11 april 2023

North West Walls in Werchter

Eerste Paasdag gingen wij caches zoeken in Wercher.
Op de heenweg reden we langs de rand van het terrein van Rock Werchter en in de verte zagen we de kunstwerken van de North West Walls staan.
Die wilde ik uiteraard van dichtbij bekijken en dat deden we op de terugweg.
Van ver zie je dit zwart-witte kunstwerk van Zenith (oftewel de acteur Matthias Schoenaerts).
Het is een eerbetoon aan Sanda Dia, de student die omkwam tijdens een studentendoop.
Ik heb niet kunnen achterhalen wie van de kunstenaars van deze editie dit kunstwerk heeft gemaakt.
Hier moest ik aan het werk van Collin van der Sluijs denken, maar het is van de Spaanse kunstenares Irene Lopez Leon.
Op de achterkant van de zeecontainers staan ook nog kunstwerken.
Die wilde ik natuurlijk ook op de foto zetten, maar vlakbij de containers stond het hele stuk grasland vol met water...
In natte schoenen had ik niet zo heel veel zin, dus is het bij deze drie gebleven. 
Ik vond ze alle drie mooi, maar de laatste met alle vrolijke kleurtjes vond ik wel de allermooiste.

2 opmerkingen:

Marthy zei

Dit is prachtig en wat een goed idee om dit Landschapspark in leven te roepen. Onze dochter en vaak ook schoondochter gaan ieder jaar naar het festival in Werchter.

Bertiebo zei

Mooi! Ik had nog nooit van dat festival gehoord. Maar juist gisteren was het een vraag in een quiz