zondag 23 april 2023

Hasselt deel 2

 Nu kwamen we in het centrum van de stad.
Hier deden we 4 labcaches met als onderwerpen: Musea, bekende Hèsseliëre, Streetart en Kleine Beeldjes.
Dit beeldje hoorde niet tot die serie; hij zat boven een café en we vonden hem erg grappig.
En bij een van de Musea moest ik weer aan Bertie denken :-)
Naast het raam met Roodkapje en de Wolf was een deur waarop allemaal hele kleine sprookjesfiguren geschilderd waren; echt zo leuk.
Ik maakte deze close-up voor in mijn mapje met zeemeerminnen.
In de stad staan overal kleine beeldjes, zoals dit marktboerinnetje.
Je moet goed opletten, want als er net een paar mensen voorbij lopen zie je ze bijna niet.
En net zoals veel steden heeft ook Hasselt een gebouw wat er totaal niet past.
Nog een van de kunstige murals.
In het centrum zijn we nog even op een terrasje gaan zitten om wat te drinken.
Aan de ene kant zag ik dit beeldje aan een gevel bungelen.
Aan de andere kant zagen we de de Sint-Quintinus Kathedraal.
Maar toen de koffie kwam hadden we alleen nog maar daar oog voor. Koffie zo gepresenteerd hebben we nog nooit meegemaakt en we hebben toch al héél wat koffie buiten de deur gedronken.
Slagroom in een ijbekertje, drie druiven, een roze-wit spekkie en een spekkie omhuld met chocolade en dan ook nog een cakeje!
Na al dit lekkers gingen we door een steegje, waarvan we eerst dachten dat het een winkeltje was, en kwamen we op dit mooie binnenpleintje.
We kwamen bij nog een hele mooie mural
en bij dit leuke Speculaasmannetje.
Toen we alle stages voor de 4 labcaches bezocht hadden, waren we weer rond en gingen we richting de auto.
We gingen niet weer over de hele vaartkom, maar namen een iets andere route en dat was maar goed ook, want nu kwamen we langs een gebouw waar een kunstenaar bezig was om een mural te maken.
Nou dat was natuurlijk de kers op de taart van vandaag!
We vonden Hasselt een ontzettend leuke stad.
Er was zoveel te zien en ik had nog wel veel meer foto's willen maken dan dat ik nu heb gedaan, maar omdat we nu op de fiets waren heb ik me beperkt tot de punten waar we voor de labcaches kwamen.
Maar we zijn zeker van plan om bij een volgend bezoek aan Belgie weer naar Hasselt te gaan en dan lopend het centrum verder te verkennen.



2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Ja nu weet ik het zeker,ik wil Hassrlt zien. En dan zal ik zeker aan jou denken!

Marthy zei

Wat een mooie stad is Hasselt. Leuk reisdoel.