vrijdag 2 april 2021

Lockdown dag 377

 Het is Goede Vrijdag vandaag en dat is voor Paul een vrije dag.
Voor vandaag hadden we Sombreffe uitgekozen om te gaan cachen.
Daar aangekomen parkeerden we de auto bij het oude station en gingen we op pad.
Wat een verschil met dinsdag, toen lieten we onze zomerjassen in de auto, nu hadden we onze winterjassen weer aan, maar de koude wind ging er dwars doorheen.
Het eerste stuk van de route ging over de Ravel; de oude spoorbaan.
Het eerste stuk lag nog in het dorp en ging achter tuinen langs
maar verderop begonnen de zeer uitgestrekte velden.
In een opening tussen de begroeiing door zagen we voor de eerste keer de watertoren, die zouden we vandaag nog heel vaak zien.
In het dorpje Humerée gingen we van de Ravel af en door het dorp heen.
Het valt ons op dat er in Wallonië veel Paasversiering te zien is in de tuinen, maar deze tuin spande helemaal de kroon.
Het deed ons denken aan de tuinen die we in Berlijn gezien hebben, daar hingen de bomen ook helemaal vol.
Andere tuinen leken dan weer een soort kinderboerderij met veel dieren.
Het was een goede dag voor uilenfoto's te maken, dit is er een van.
Aan het eind van het dorpje gingen we de velden in.
Aan het einde van het pad sloegen we links af naar het volgende gehucht dat niet eens een naam heeft.
Dit watertje stroomt parallel aan de Ravel.
Het gehucht gezien van bij het watertje.
Vandaag vond ik ook weer eens een steen! Zo leuk.
Ook zagen we weer erg veel bloesem. 
Toen ik deze foto stond te maken kwam er ineens een bij precies op dit stukje zitten, hij wilde vast graag op de foto.
Onderweg zagen we ook heel wat windmolens.
Nu kwamen we in het dorpje/gehucht Vieille Maison, nou die naam is niet verkeerd gekozen, want er stonden alleen maar héle oude woningen.
Toen we aan de rand van het dorpje een cache stonden te loggen kwam deze tractor voor ons langs rijden.
Hij begon met gif te sproeien, maar daar was hij na een minuut al mee klaar, want het waaide veel te hard.
Paul logt de caches en daarna geef ik hem altijd wat handgel, maar vandaag moest hij echt van zijn handen een kommetje maken, want anders waaide de gel ook naar waar het niet moest zijn.
Wij liepen nog een stukje om het dorpje heen tot we weer bij een pad het veld in kwamen.
In de verte zagen we weer een ander klein dorpje liggen, daar gaat een andere cache serie doorheen, maar daar komen we een andere keer voor terug.
Het pad waar we nu opliepen ging recht op de watertoren af.
We hadden hem vandaag al zo vaak, van allerlei kanten, en nu stonden we er dan recht voor; leuk!
De hele dag was het wel zwaar bewolkt, maar we hebben geen regen gehad.
Aan het eind van het pad liepen we Sombreffe weer in.
Op het pleintje aan het begin stond een kapelletje, maar dit is wel de lelijkste die we tot nu toe gezien hebben.
We dachten dat we nu rechtdoor richting de auto zouden gaan lopen, maar voor de laatste cache van de serie moesten we een klein stukje terug richting de watertoren en dan een pad op naar rechts.
Dit pad ging weer terug naar de Ravel en zo hadden we een rondje (zeg maar rond) gelopen.
De auto stond op de parkeerplaats bij het oude station en toen we daar toch waren hebben we nog even een cache gezocht die daar ligt en rondgekeken.
En net voordat we weer bij de auto terug waren zag ik deze boite de livres, die er wel heel vrolijk uit ziet.
Ik heb er even in gekeken, maar hij was erg diep en de boeken stonden in 3 rijen achter elkaar, wat ik niet echt handig vind, maar het is toch altijd leuk om er weer een te ontdekken.
Thuis hebben we wat gedronken en gegeten en toen was het weer vlieger.musical avond.
Ik had van de week mijn dvd van JCS tevoorschijn gehaald om vanavond te gaan kijken en toen kwam de melding van The Show Must Go On dat ze, omdat ze hun 1-jarig jubileum vieren dit weekend, JCS zouden uitzenden.
Dit is de arena tour die we vorig jaar ook gezien hebben, maar die is zo goed en origineel dat ik hem nog wel een keer wilde zien.
En zo was deze Goede Vrijdag ook echt een goede vrijdag.

2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Wat een leuke boekenkast om te zien. En inderdaad zeer gepast JCS

Margriet zei

Het wordt de komende week alleen nog maar kouder! Oh, ik kan JCS ook wel weer een keer kijken. Ik heb voor het eerst in mijn leven (een deel van) the Passion gezien. We kwamen er toevallig langs en toen ben ik blijven hangen. Het viel me niks tegen, er werd goed gezongen en ik vond de keuze van de liedjes ook erg leuk.