maandag 26 april 2021

Lockdown dag 401

 Sinds de droogmolen weer buiten staat is het nog geen enkele keer weer geweest om de was buiten te hangen, maar vandaag kon het dan eindelijk wel.
Terwijl ik met de was in de tuin bezig was kon ik genieten van de bloeiende rododendron die ook dit jaar weer zijn best lijkt te doen.
De Japanse kers is nu op zijn hoogtepunt en erg mooi.
Ik verbaas me er wel over dat hij steeds witter wordt, hij is jarenlang hartstikke roze geweest, maar nu is hij gewoon wit.
Ik heb op Google gekeken hoe dat komt, maar ik kon niets vinden.
Het zal wel met de zuurgraad van de grond te maken hebben, net als met hortensia's die van kleur veranderen.
Delhaize kwam boodschappen brengen en die hebben we weer afgewassen, maar nu kon er ook een gedeelte even in de zon bakken i.p.v. een paar dagen in de garage te blijven.
Vooral met meel is dat wel handig, voordat er muizen een feestmaal aanrichten.
Ik verbaas me niet meer snel over iets in dit land, maar vandaag lag ik toch wel even bijna naast mijn stoel toen ik las dat als je in Brussel woont en boven de 50 bent, je gewoon kunt bellen om een vaccinatie te gaan halen.
Ik kan mezelf hier nog niet eens op een wachtlijst zetten, want ze werken niet samen met de landelijke wachtlijst en inschrijven kan alleen maar vanaf 65+ terwijl ze die doelgroep nu al aan het vaccineren zijn...wat is het toch een apenland.

Geen opmerkingen: