woensdag 1 maart 2023

Brood

 De broodbakmachine in Capelas staat als een soort decoratie werkeloos op het aanrecht, dus als we in Belgie zijn is het eerste wat ik doe vers brood bakken.
We hebben altijd gist van Dr Oetker, maar die was op bij AH en daarom namen we Il Molino gist mee; voor ons een totaal onbekend merk.
Voordat we voor Julian nu een voorraad van dat gist inslaan hebben we eerst maar eens een zakje geprobeerd in de hoop dat het brood hiermee ook zou rijzen.
Nou we hebben al hoog brood gehad, maar dit sloeg alles :-)
We hadden dus enorme grote boterhammen en die smaakte ook nog eens heel lekker.

3 opmerkingen:

Bertiebo zei

Dat merk ga ik eens onthouden. Want ons brood wordt ook nooit erg hoog

Marthy zei

Wij gebruiken altijd de pakjes van Bruggeman. Eerst nam ik ze mee uit Nederland maar nu zag ik dat de GammVert in Privas ze ook had. Fijn, hoef ik dit ook niet meer mee te nemen. Ik geloof dat er 125 gram in dat pakje zit en wij gooien het in een klein potje met deksel zodat het droog kan blijven.

Jolande zei

Bruggeman gist hadden wij tijdens de coronaperiode. Toen was Delhaize nog de enige die aan huis bezorgde en die had alleen maar Bruggeman gist.
Ik heb nu een pakje van die supergist meegenomen hier naar toe, eens kijken of we daarmee een brood in de machine kunnen bakken.