woensdag 8 maart 2023

Hoes over de bank

 Toen we met de inrichting van dit huis bezig waren, kozen we ervoor om een tv kamer te maken met een bedbank, i.p.v. een permanente logeerkamer.
We kochten een bedbank bij Ikea, met lichtblauwe bekleding.
Die (bed)bank bevalt prima, alleen kwamen er al heel snel rare bruinachtige plekken op de bekleding.
Zo heel vaak zitten we er niet, maar het zag er al snel uit alsof er dagelijks 10 kinderen op ravotten samen met 6 honden en een stel katten...
We moesten foto's opsturen naar Ikea Belgie, maar het enige wat die wisten te melden was dat ze nog niet eerder klachten gehad hebben, maar dat ook niemand de lichtblauwe uitvoering koopt omdat iedereen (boring) greige nam en wij ook beter grijs hadden kunnen nemen... daar is het laatste woord nog niet over geschreven.
Steeds als ik die kamer binnenkwam ergerde ik me groen en geel (of is het grijs en beige :-) ) aan die bank en toen ben ik op zoek gegaan naar hoezen.
Ik vond een bedrijf op het vasteland en daar hebben we een donkerblauwe hoes besteld.
Zo'n hoes wordt pas gemaakt nadat hij besteld is en daarna duurt het 24/48 werkdagen voordat hij geleverd wordt (geduld is een hele schone zaak hier op het eiland).
En ja hoor, natuurlijk kwam de hoes vorige week binnen, maar ook die werd keurig bij de buren afgeleverd.
Dus toen we de koffers uitgepakt hadden en alles opgeruimd hebben we de hoes over de bank gedaan.
Als ik nu de kamer binnen loop ziet het er een heel stuk beter uit en ik ben er dan ook heel blij mee.
 



2 opmerkingen:

Marthy zei

Zo, dat is lekker opgeknapt.

Margriet zei

Dus Ikea gaat zich ook bemoeien met je kleurkeuze? Dat gaat wel wat ver ;-) Maar de hoes staat mooi!