dinsdag 23 mei 2023

Santa Maria Dag 6 São Lourenço

De weg verder was heel smal en ging vrij hoog om een kloof heen.
Hier reden we door een stuk met allemaal Kaapse bugellelies, ik ben even uitgestapt en terug gelopen om er een foto van te maken.
Uiteindelijk kwam het smalle pad uit op de normale weg en niet lang daarna was er een afslag naar deze miradouro.
Hier stond het ook vol met Kaapse bugellelies en er stonden er zelfs een paar witte tussen.
Toen we het bord miradouro zagen hadden we al een idee dat je vanaf hier een mooi uitzicht op São Lourenço zou hebben en dat klopte inderdaad.
We aten onze lunch op de miradouro en gingen toen de badplaats zelf bekijken.
Hier is het mooiste, grootste zandstrand van het eiland.
We parkeerden de auto weer aan het begin en wandelden over het wandelpad naar de andere kant van het dorp. 
Ik vond deze afvalbak in de vorm van een walvis zo leuk.
Helemaal aan het andere eind is de haven en vanaf daar kun je de hele baai overzien.
In deze badplaats was het niet anders dan in de anderen; alles was dicht en er was bijna niemand op straat.
Later hoorden we dat er van de 250 huizen er maar 6 permanent bewoond zijn, de rest zijn allemaal vakantiewoningen van mensen van het vasteland of de andere eilanden.
De 6 permanente bewoners zijn een soort onderhoudsploeg voor de vakantiehuizen.
Wij wandelden over het strand terug en moesten natuurlijk ook even met de voeten in de oceaan staan
die was hier net zo warm/koud als bij ons :-)
Terug bij de trap dacht ik even dit 'kleine zeetje' over te steken, maar in no time zakte ik tot bijna mijn knieën in het zand weg, dus ben ik toch maar vlug terug gegaan en omgelopen.
Vlak voor we weer weg gingen kwamen we de 3 Engelse meisjes tegen, die waren hier helemaal naar toe gewandeld pfff ik moet er niet aan denken.
 

1 opmerking:

Bertiebo zei

Ze zullen wel een prachtige wandeling hebben gehad. Jullie zagen ook veel moois