vrijdag 3 november 2023

Faial Dag 7 - Vertrek

 Wegens wegwerkzaamheden was de weg langs de haven afgesloten, dus moesten we net als van de week helemaal bovenlangs om bij de Ferry Terminal te komen.
We waren te vroeg en omdat het lunchtijd was zijn we in het parkje tegenover de terminal en naast het gerechtsgebouw gaan zitten om een broodje te eten.

Vanaf de miradouro boven ons keek  Nossa Senhora da Conceição op ons neer.
Een uurtje voordat de veerboot zou vertrekken zijn we de huurauto gaan inleveren.
Het was heel fijn dat dat hier kon en we hem niet terug hoefden te brengen naar de Aeroporto.
We hadden al tickets voor de boot, maar we moesten wel de koffers afgeven, wat wel fijn was want dan hadden we daar verder geen omkijken meer naar.
Aan de linkerkant van de haven lag een boot en we dachten dat we daarmee zouden varen, maar tegen de tijd dat we zouden gaan boarden werd er omgeroepen dat de boot vertraging had, dat hij nog vanuit São Roque op Pico moest vertrekken.
Gelukkig zaten we op de eerste rij met uitzicht op de haven, dus er was genoeg te zien.
Paul heeft een of andere boten trackings app en zo konden we precies zien waar de boot was en uiteindelijk zagen we hem de haven in varen.

Toen alle passagiers van boord waren, mochten wij de boot op.
Paul, die snel zeeziek is, ging op het middendek zitten, maar omdat je daar niets meer ziet als de klep omhoog gaat, ging ik op het bovendek zitten.
Daar zag ik dat het karretje met koffers aan boord werd gereden.
 Toen alles en iedereen aan boord was klonkt de scheepstoeter, werden de trossen losgegooid en vertrokken we.

Ik was helemaal in mijn element, want ik vind varen het einde.
Eindelijk niet naar een eiland te hoeven vliegen, maar heerlijk met de wind in mijn haren op het dek van een boot.
Als er veerdiensten zouden zijn vanaf Sâo Miguel naar de andere eilanden, zou ik nooit meer met een vliegtuig gaan.

En terwijl ik daar zo zat te genieten werd Faial steeds kleiner.
Ook Faial vonden we een schitterend eiland, zo mooi en zo rustig, met verbazingwekkend goede en brede wegen.
Ook het cachen was hier heel aangenaam, want in tegenstelling tot op São Miguel doen ze hier aan cache onderhoud en waren de caches er.
Mede dankzij de caches hebben we ook hier weer hele mooie plekjes gezien waar we anders nooit gekomen waren.
We hebben enorm genoten op Ilha Azul en nu zijn we benieuwd hoe Pico zal zijn.

1 opmerking:

Bertiebo zei

Ontdekkingsreizigers... dat zijn jullie!