donderdag 31 december 2020

Dag 2020

Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat 2020, door de corona pandemie, een raar jaar was, maar nu ik er op de laatste dag van dit jaar op terug kijk kan ik niet zeggen dat het voor ons een slecht jaar is geweest.
Natuurlijk was onze vrijheid wat beperkt en was het absoluut niet leuk dat we Jasmine niet hebben kunnen zien, maar gelukkig leven we in een tijd van moderne communicatiemiddelen, zodat we toch op de hoogte konden blijven van elkaars wel en wee.
Dilber kon helaas niet meer komen, dus moest ik zelf poetsen, maar gelukkig helpt Julian me elke week enorm goed mee.
En dat zijn eigenlijk de enige twee negatieve dingen van het afgelopen jaar, want:

- We zijn dit jaar begonnen met 3 maanden in Parijs te wonen en dat pakt niemand ons meer af.
- Paul mocht daarna zonder onderbreking thuiswerken en zal dat mogen doen tot aan zijn pensioen.
- Delhaize bracht elke week de boodschappen aan de deur en zo hoefden we niet naar de winkel
- We hebben veel mooie plekjes in Belgie ontdekt.
- Tijdens de hittegolf konden we in ons eigen zwembad afkoelen.
- Doordat we een broodbakmachine gekocht hebben, aten we het lekkerste brood.
- Op dat brood aten we eigengemaakte jam, mijn nieuwe 'hobby' dit jaar :-)
- Ook lukte  bakken dit jaar wonderwel.
- Op het kanaal van The Show Must Go On zag ik elke week een mooie musical of show 
- De bouwtekeningen van het huis in Capelas werden goedgekeurd.
- We vonden een bouwbedrijf die volgend jaar met de bouw van dat huis gaat beginnen.
- Ook al zaten we met z'n drietjes het grootste deel van dit jaar op een eilandje, het was ons eilandje en het was er gezellig.
- En het aller belangrijkste we zijn gezond gebleven.

Dus, een raar jaar, maar al met al een jaar met heel veel dingen om dankbaar voor te zijn.

3 opmerkingen:

Margriet zei

Veel dingen om dankbaar voor te zijn :-)
Een heel fijn 2021 toegewenst en ik hoop dat Jasmine snel weer een keer thuis kan komen, maar waarschijnlijk zal dat toch nog wel een tijd duren helaas.

Jolande zei

Dank je M-tje.
Ik wens jullie ook een fijn jaar, een rustig jaar zonder gekke dingen.
Ik denk ook dat het nog wel een poos zal duren voordat we Jasmine weer kunnen zien. Ze zijn dan wel met vaccineren begonnen, ik zie ons toch zeker tot de zomer nog wel op ons eilandje zitten.

Bertiebo zei

Je hebt gelijk, ik voel het ook zo: als je eigen eiland/bubbel ok is, dan is het ook ok