zaterdag 5 december 2020

Lockdown dag 259

 Direct na het ontbijt ben ik op de kamer van Jasmine voor Inpak Piet gaan spelen, daar was ik tot nu toe nog niet aan toegekomen dus dat moest nu echt gebeuren.
Paul is de voorraad gaan reorganiseren.
Door Parijs en de lockdown staat er van alles op verschillende plaatsen en dat is totaal niet overzichtelijk meer.
De tweede (nieuwe) pannenset heeft hij ingepakt en bij de spullen voor de Azoren gezet en toen was er ineens een heleboel ruimte om te gaan schuiven.
Toen ik in de keuken kwam was de voorraad potjes weer ouderwets overzichtelijk geworden!
Julian ging traditiegetrouw pepernoten bakken.
Dat doet hij volgens mij al vanaf dat hij een jaar of zes is en ik bemoei me er al járen niet meer mee, want het gaat prima.
Dit jaar had ik gezegd dat hij het recept beter kon halveren, omdat we maar met z'n drietjes zijn, dus dat deed hij.
Toen kwam hij de eerste pepernoten die klaar waren laten proeven en die smaakte nergens naar; nou ja, naar kleine meelballetjes.
Waarschijnlijk was er iets niet goed gegaan met het halveren van het meel, dus jammer maar helaas, dat ging allemaal de groencontainer in...
Ik maakte snel even nieuw deel, met de goede halve hoeveelheid, Julian ging verder met het bakken van pepernoten en deze smaakte zoals ze moeten smaken.
Toen hij klaar was lag er maar een zielig klein beetje in de trommel de bodem was nog niet eens bedekt, terwijl we normaal altijd een trommel zo vol hebben dat hij nauwelijks dicht kan.
Ik snapte er helemaal niets van, tot Julian zei dat hij normaal twee keer het recept neemt...
Whahahah ROFLOL, briljant!!! We hadden dus nu gewoon een kwart van wat we anders hebben :-)
Hij wilde nog wel meer gaan bakken, maar aangezien we ook nog banketstaaf hadden én de pizza's e oven in moesten, hebben we het maar bij het kleine beetje gelaten: wie het kleine niet eert ... :-)
 
Toen ik na het journaal naar de keuken liep, zag ik de Zak van de Sint voor de deur staan, uiteraard met Maui ervoor. :-)
Ik natuurlijk hard roepen dat de Sint geweest was en toen kwamen Paul en Julian ook kijken.
Jasmine was natuurlijk de grote afwezige vanavond :-( 
Maui twijfelde even of hij haar plaats bij Paul in zou nemen, maar besloot om toch maar bij mij te komen zitten om te kijken wat er nu toch weer aan de hand was :-)
De Sint had niet verwacht dat de Hema zo'n slecht voorraadbeheer heeft wat chocoladeletters betreft en daarom kreeg Paul geen P, maar een V...van Vader, Vriend, Vrolijk ?
De A voor Julian was natuurlijk voor Aap LOL
We kregen een heel origineel potje Sinterklaas pindakaas, met een mooi gedicht op de achterkant: wat origineel van meneer Calvé en van de Sint natuurlijk om dat aan ons te geven.
Toen het mijn beurt was om een kadootje te pakken zette Julian de zak op de bank, zodat ik erbij kon met Maui op schoot...
Maar die kat is zo nieuwsgierig, die dook gelijk de zak in :-)
Toen alle kadootjes uitgepakt waren hebben we er natuurlijk weer foto's van gemaakt.
Deze zijn van Julian.
Omdat Jasmine nu niet naast Paul kon zitten had de Antwerpse Sint maar een foto gegeven om daar neer te zetten LOL
Mijn kadootjes.
Normaal hou ik er niet van om tijdens dit soort gelegenheden met mijn smartphone te gaan zitten, maar vanavond heb ik veel foto's en appjes naar Jasmine gestuurd zodat ze er toch een klein beetje bij was.
En zo hadden we ook in dit rare jaar een hele gezellige pakjesavond.
Julian wilde gelijk graag een van zijn dvd's bekijken en toen zijn Paul en ik gewoon gaan rondrommelen.
 



1 opmerking:

Margriet zei

Ja, jammer dat Jasmine er niet bij kon zijn. Jullie hadden wel wat van onze pepernoten mogen hebben......wij hebben wel 2 keer de hoeveelheid gemaakt LOL Nou ja......we hebben er gisteravond ook al weer heel veel van opgegeten!