vrijdag 25 december 2020

Lockdown dag 279 Eerste Kerstdag

 Omdat we vannacht zo laat in bed lagen hadden we besloten om ontbijt en lunch maar samen te voegen tot een brunch :-) en dat is heel goed bevallen.
Het was zowaar zonnig weer met boven ons huis een blauwe hemel, dus Paul en ik besloten om een wandeling te gaan maken.
Ook dit jaar is er bij Geocaching weer een souvenir te verdienen voor de laatste cache van 2020 en de eerste van 2021, maar voor allebei heb je nu een week de tijd i.p.v. maar 1 dag,  dus gingen we vandaag ook een cache zoeken.
Op de kruising in onze straat zagen we weer een beschilderde palet staan, heel feestelijk.
We hadden een cache uitgezocht en om daar te komen moesten we via een voetweg, waar we al vaak langsgelopen zijn, maar nooit wisten dat het een voetweg was.
We kwamen nu in de velden tussen de weg in het dorp en de bosrand en zagen nu heel duidelijk de heuvel van het hoge gedeelte van het dorp, wat dus totaal niet opvalt als je eronder langs rijdt.
En zo ontdekken we ook steeds weer nieuwe dingen in dit kleine dorp waar we al bijna 20 jaar wonen.
Het pad was wel heel modderig en achter ons kwam een hele grote boze wolk aan
Terwijl wij weer richting het dorp liepen zagen we dat het een stuk verderop behoorlijk aan het regenen was, we moesten nog een heel stuk lopen en we hoopten dat we het droog zouden houden.
Maar de bui trok niet over onze straat, want daar was de lucht nog steeds strak blauw en we zagen voor de eerste keer twee levensmoeie mensen overkomen.
Thuisgekomen hebben we traditie getrouw wat toastjes met kaasjes gegeten en daarna hebben we nog wat rondgerommeld tot het tijd was voor het kerstdiner.
Sinds jaren eten we altijd gourmet op eerste Kerstdag, maar dit jaar wilde ik de kans niet lopen dat Delhaize de helft van wat ik zou willen hebben niet zou leveren, dus heb ik op safe gespeeld en voor kaasfondue gekozen.
Dat scheelde een hoop werk en we vonden het alle drie heel lekker, dus het was een succes.
Delhaize had wel de bestelde ijsstronk geleverd, maar waarschijnlijk heeft daar het een en ander bovenop gestaan, want het ding zag er niet uit.
Maar ook al zag hij er dan niet meer zo mooi uit, hij smaakte heerlijk en omdat we nu met z'n drietjes waren hadden we extra veel :-)
Na het eten keken we even journaal.
Op The Show Must Go On kwam vanavond War of the Worlds Tour 2006 en ik ging 'even' kijken wat het verschil was met de uitvoering die we een paar weken geleden gezien hebben.
Tja en toen ik eenmaal aan het kijken was zat ik er weer zo helemaal in dat ik ben blijven kijken :-)
Maar om de dag toch nog een beetje kerstig af te sluiten hebben Paul en ik daarna Love Actually gekeken.
Het was een hele rustige en fijne eerste kerstdag!



1 opmerking:

Margriet zei

Klinkt als een relaxte en gezellige 1e kerstdag!