maandag 7 december 2020

Lockdown dag 261

Wasdag was vandaag wel een hele lange dag.
Op zondagavond stop ik altijd een was in de machine en Paul zet die dan 's ochtends aan als hij beneden komt, zodat als ik beneden kom ik gelijk door kan met de tweede was.
Vandaag had ik vijf wassen en pas om 22.45 kwamen de laatste dingen uit de droger.
Paul is de halve dag bezig geweest om spoelwater weg te laten lopen via het luikje aan de voorkant.
Hoefde dat eerst heel af en toe, de laatste tijd moest het steeds vaker en vandaag was het helemaal prijs en moest het bij elke was.
Daarna moet ik dan een apart spoelprogramma draaien om het sop uit de kleren te krijgen en vervolgens nog een keer centrifugeren.
Paul heeft de machine open gemaakt om te kijken of hij iets kon vinden.
Hij denkt dat de slang vervangen moet worden, die is vrij dun en waarschijnlijk zit daar iets in dat de boel blokkeert, maar dat kan hij zelf niet repareren.
Op deze manier wassen is echt niet meer te doen en daarom hebben we gisteravond een nieuwe machine besteld.
Deze zetten we in de garage, na corona laten we hem repareren en dan nemen we een van de twee machines mee naar Capelas.
 

1 opmerking:

Margriet zei

Oh, jullie hebben al een nieuwe besteld! Liep een beetje achter hahaha