maandag 14 december 2020

Lockdown dag 268

 Maandag = wasdag en dat deed ik vandaag met de nieuwe machine
Het scheelde enorm dat Paul niet weet ik het hoeveel keer het water via het klepje moest laten weglopen, maar helemaal soepel liep het ook niet.
Ik had al expres niet al te veel waspoeder gebruikt, maar twee keer bleef het poeder in het bakje zitten en een keer bleef er ontzettend veel schuim achter in de rand toen de machine klaar was.
Hopelijk is dat de volgende keer beter, anders ruilen we hem om voor een andere.
We hebben voor een simpele variant gekozen, want tegenwoordig zijn de machines met weet ik het hoeveel programma's die allemaal met tiptoetsen bediend moeten worden, maar tiptoetsen werken vaak niet bij mij.
Wat ik erg lastig vind aan deze machine is dat de tijd automatisch na 10 minuten uitgeschakeld wordt.
Normaal kijk ik even door het raam om te zien hoelang hij nog bezig is, nu moet ik er naar toe lopen en op de knop drukken om dat te zien.
Ook centrifugeert hij niet op 1400 toeren bij een kort programma en dat is nou net het programma dat ik voor handdoeken gebruik en hoe droger die zijn als ze de wasdroger ingaan hoe beter.
Enfin, volgende week doen we nog een rondje en dan zullen we wel beslissen of we deze houden of op zoek gaan naar een andere.
Tussen al het wassen door heb ik mezelf bezig gehouden met de DD, de adventkalender kleuren, logjes maken en fruitsalade maken.
Het eten was lekker makkelijk, want Paul at het stuk hartige taart van gisteren, ik had nog soep en at daar een halve pizza bij en Julian at ook pizza.
Hij heeft er erg veel gekocht toen we in Parijs waren, maar die hebben allemaal vlees erop, dus moet hij ze ook allemaal zelf opeten, hij heeft er nog iets van 9 over die eigenlijk voor het eind van het jaar op moeten, dus dat wordt even dooreten :-)
Na het eten heb ik de was opgevouwen, gelijk maar gestreken en toen ben ik een oud Hollandse kruidkoek gaan bakken
Het hele huis rook zo heerlijk en toen ik in bed lag roken mijn haren heel erg naar kruidkoek, ik kreeg zo'n zin om naar beneden te gaan voor koffie met een plakje erbij, maar dat heb ik toch maar niet gedaan.



1 opmerking:

Margriet zei

Ik ruik het hier bijna :-)