woensdag 2 december 2020

Lockdown dag 256

 Mijn verjaardag begon zoals elk jaar om 0.00 uur met een lief kaartje van Paul.
Ik wist dat Paul bezig geweest was met 'een projekt' en dat kreeg ik na het kaartje, het was toen ongeveer drie over twaalf en ik heb tot half een de slappe lach gehad, ik kon niet meer stoppen met lachen en omdat ik in bed lag liepen de tranen via mijn wangen mijn oren in en stonden die helemaal vol met water.
Ik had overal pijn van het lachen en was zo hees als wat, maar wat een geweldig begin van mijn verjaardag!
 
Terwijl ik in bed lag te gieren van het lachen heeft Julian de woonkamer versierd met slingers en die zag ik toen ik vanmorgen beneden kwam.
Ook had hij mijn plaats in de computerkamer versierd.
Na het ontbijt was het tijd voor kadootjes, heel veel kadootjes :-)
Het derde deel van de serie, dus kan ik binnenkort lezen hoe het verder gaat.
De kadootjes die ik van Paul en Julian kreeg : goed voor heel veel uren lees-, kijk- en luisterplezier.
En eindelijk mocht ik de kadootjes die Jasmine al een hele poos geleden opgestuurd had, nu uitpakken.
Ze weet precies wat ik leuk vind, want ik kreeg heel veel Kerst knutsel spullen.
Ik ben ontzettend blij met al mijn kadootjes!
We hadden natuurlijk, net zoals zoveel Belgen, gewoon naar Nederland (Valkenburg) kunnen gaan vandaag, maar dat hebben we toch maar niet gedaan.
We hielden het wat dichter bij huis en gingen 's middags een labcache wandelen in Rotselaar.
Het vertrekpunt was de Donjon.
We zijn hier al vaker geweest, maar het was voor het eerst dat we het kunstwerk in het water zagen staan.
Er was geen zuchtje wind en het water leek wel een spiegel.
Iets voorbij de Donjon liepen we het wandelpad op in de richting van de sportoase.
Ergens onderweg zag ik dit grappige figuurtje op een wegwijzerbordje staan.
Deze meeuwen leken wel een verjaardagsslinger te vormen :-) 
Ik wilde er net een foto van maken toen een jogger er onderdoor holde en alle meeuwen alle kanten opvlogen...
We zijn even blijven staan om te kijken of ze terug zouden komen en inderdaad, toen de jogger voorbij was kwamen ze een voor een weer op de draad zitten en kon ik alsnog een foto maken.
Hier en daar zagen we teksten op ramen van winkels geschilderd.
Het projekt heet Rotselaar Beraamd(t) en de gedichten zijn gemaakt door de dorpsdichter Jeff Lemmens en deze vond ik wel erg grappig.
Inmiddels hebben we in Belgie toch al heel erg veel kerken gezien, maar deze was toch wel heel anders dan die we normaal zien.
Het deed ons denken aan de kerken die we in de USA veel zagen.
Behalve kerken (en kapelletjes) hebben we inmiddels ook al heel veel kasteeltjes gezien en ook al zijn we al vaker in Rotselaar geweest, vandaag zagen we voor de eerste keer dit kasteeltje.
En ja hoor, ook vandaag kwamen we weer bij een kapelletje.
Het ligt tussen de huizen op een (speciaal voor dit kapelletje gemaakte?) heuvel.
Er stonden allemaal zuilen omheen waar beeldjes van de Kruisweg in staan.
Het lijkt haast wel of we de laatste tijd steeds een beschilderde steen zien als we een wandeling maken, vandaag dus ook weer.
Ik heb nu maar een apart mapje voor stenen gemaakt :-)
Via de andere kant van de plas wandelden we weer terug naar de auto.
Dit was wel een omweg, maar het was hier veel fijner om te wandelen dan langs de drukke steenweg.
Na de grote plassen kwamen we nog langs een kleine plas bij de losloopweide voor honden, waar we de laatste cache voor vandaag zochten.
Eigenlijk waren we van plan om nog ergens een labcache te gaan doen, maar de wandeling was veel langer dan we gedacht hadden en omdat het best koud was zijn we naar huis gegaan.
Daar dronken we wat met een lekkere dikke plak pumpkinloaf erbij.
Normaal gaan we uit eten of halen we Chinees, maar nu aten we friet omdat ik geen zin had om te koken, steunen we de boeren gewoon een keertje extra.
Ik heb nog een poos met Jasmine aan de telefoon gehangen, journaal gekeken en verder nog wat rondgerommeld en gelezen.
Een heerlijke, ontspannen verjaardag!

 

2 opmerkingen:

Margriet zei

Je bent heerlijk verwend!

Chris zei

Jij bent zeker verwend. Alsnog gefeliciteerd!