donderdag 10 december 2020

Lockdown dag 264

Voor vandaag stond de woonkamer als extra op het programma en omdat ik Kerst en herfst geen combinatie vind hebben we gelijk alle herfstspullen opgeruimd en die van de winter neergezet.
Daar waren we de hele ochtend zoet mee en ik had nog een lijst zo lang als mijn arm, maar het was prachtig weer, zonnetje en vrieskou, en daarom ben ik na de lunch toch maar samen met Paul een eind gaan wandelen.
Tussen alle kerstversiering die we overal zagen vielen dit paar kunstschaatsen me op, ik vond ze erg leuk en origineel.
Omdat we zoveel mogelijk in de zon wilden lopen liepen we richting La Foresta.
Nu de laan met bomen bijna kaal is zagen we het gebouw nu ook eens vanuit een andere hoek.
In het bos was het kaal en kon je ver door de bomen kijken.
Paddenstoelen hebben we niet meer gezien, maar we zagen nu wel overal katjes aan takken hangen.
Natuurlijk zagen we ook weer verschillende nieuwe gedichten hangen, maar vandaag zagen we ook voor het eerst andere dingen, zoals dit leesplankje anno 2020.
Ik vind het wel origneel, maar voor mij hoeft het allemaal niet aan de bomen te hangen
net als Pipo, het begint een beetje op wildgroei te lijken.
Voor het eten heb ik goulash gemaakt; tijdrovend, maar zo lekker, vooral met dit koude weer.
Na het eten hebben Julian en ik een (online) boodschappenlijst gemaakt voor de week van de Kerstdagen.
Je kunt een week van te voren boodschappen bestellen, om 0.15 uur komt de nieuwe dag online en omdat wij op dat tijdstip toch nog vaak niet in bed liggen, willen we dan gelijk de boodschappen doen, maar dan is het makkelijk als alles op een lijst staat en we niet nog over alles na hoeven te denken.
 

1 opmerking:

Margriet zei

Mmmmm, goulash, dat is lang geleden! Ook maar weer eens maken!