zondag 6 december 2020

Lockdown dag 260

 In de doos met Sinterklaaskadootjes die de Sint vanuit Antwerpen gestuurd had, zat ook een envelop waarop stond dat het pas op 6 december opengemaakt mocht worden.
Aangezien dat vandaag is, maakte ik hem open en daar vonden we de eerste kerstkaart van dit jaar, van Jasmine en Wim, slim van ze om die met de Sint mee te geven :-)
Die kattepoes lijkt sprekend op Mandu, zeker vandaag, want hij is druk bezig geweest om de Sinterklaasversiering van het raam te halen... en de kerstballen moeten nog komen.
 
 Terwijl ik vandaag zoveel mogelijk van mijn to-do lijstje voor 6-12 probeerde af te werken haalde Paul en Julian de kerstspullen van de zolder.
Daar vond Julian een puzzel waar hij vorig jaar aan begonnen was.
Hij haalde hem naar beneden en omdat hij bijna af was besloot Paul om even te helpen.
Toen ik een poos later kwam kijken was Julian aan de nieuwe puzzel begonnen die hij gisteren van de Sint had gekregen.
Ik vroeg waarom hij niet even de afgemaakte puzzel van het leesplankje had laten zien, bleek dat ze die niet afgemaakt hadden omdat ze de lucht te moeilijk vonden....
Paul was ondertussen begonnen aan het opzetten van de kerstboom.
En aan het eind van de avond stond die rechtop met allemaal lampjes erin en dat zag er al heel sfeervol uit. 
De (plastik) ballen hangen we er van de week wel in.
 

2 opmerkingen:

Margriet zei

Gezellig aan het puzzelen, hier ligt er ook weer 1 op tafel! Kerstboom ziet er al weer mooi uit. Lichtjes zijn bijna al genoeg.

Jolande zei

Inderdaad de lichtjes zijn al heel mooi, maar we gaan toch een poging doen om er ballen in te hangen en erin te houden :-)